A vásárlók komoly dilemmája, hogy LCD- vagy plazma-tévét válasszanak-e? De még az ipar sem volt képes eldönteni, hogy melyik mellé tegye le a voksát.
Lapos-képernyős tévé. Élesebb képek, élesebb harc © Ölevia |
Jelenleg a plazmatévék dominálnak a lapos-képernyős tévék piacán a 40 hüvelykesnél (101 centiméternél) nagyobb képátmérőjű készülékek szegmensében, míg a kisebb kijelzők között az LCD-k viszik a prímet. A trendek azonban átalakulóban vannak, az LCD-képernyők ugyanis egyre nagyobbak és egyre olcsóbbak lesznek. Ez annak a következménye, hogy az újonnan bevezetett gyártási technológiáknak köszönhetően az LCD panelek gyártása jelentősen olcsóbbá vált a 30 hüvelyknél (76 centiméternél) nagyobb képátmérő esetén is – fejtette ki a Cnet technológiai webportálnak Tim Alessi, a világ legnagyobb LCD-gyártója, az LG termékfejlesztési igazgatója.
„A vásárlók amikor el akarják dönteni, hogy milyen nagyképernyős tévét vásároljanak, akkor a plazmatechnológia olyan előnyeit is látni fogják, mint a szélesebb látószög” – fejtette ki Yoshi Yamada, a világpiac legnagyobb plazmagyártója, a Panasonic észak-amerikai részlegének vezérigazgatója. Ráadásul a nagyfelbontású (HD) plazmatévék ára sokat esett az utóbbi időben, így már összehasonlítható a hasonló méretű LCD-kével.
Az elkövetkező években az árak teljesen ki fognak egyenlítődni, ahogy ez az LCD-monitorok és a laptop-képernyők esetében is történt. A plazma valószínűleg meg fogja őrizni vezető szerepét a 45 hüvelyknél (114 centiméternél) nagyobb képátmérőjű készülékek esetén, míg az LCD-k teljesen le fogják váltani a
35 hüvelyk (
89 centiméter) körüli hagyományos tévéket. „A harc e kettő közötti méreteknél lesz igazán heves, hiszen éppen ez a tartomány, amely az átlagos méretű tévé-képernyőket adja az évtized végéig” – fejtette ki Tim Alessi.