Az elmúlt évben a Firefox 3,34 százalékot nyert azután, hogy bemutatta a kibővített funkcionalitású és jobb biztonsági tulajdonságokkal felruházott 1.5-ös verzióját. Eközben az internet Explorer 3,89 százalékot veszített, mert a felhasználók nem kapták meg az IE7 javított képességű és biztonságú változatát.
„Erős szolgáltatáskészlet, agresszív termékfejlesztési-ciklus, szabad fiorráskódú platform és ingyenes hozzáférés, amelyek a Firefox stratégiáját jellemzik a további gyors növekedés fenntartásában” – közölte Vincent Vizzaccaro, a Net Applications elemzője a cég honlapján. Ugyanakkor a szakember szerint a Microsoftnak sokkal könnyebb dolga van, hiszen a pozícióit egyszerűbb megvédeni, mint támadni valaki másét. A böngészők népszerűségi listájának további helyein a Netscape 1,05 százalékos, az Opera 0,54 százalékos és a Mozilla 0,34 százalékos eredménnyel szerepel még.
A Firefox áttörte a bűvös 10 százalékos piaci részesedés határát
Utolsó frissítés:
A web nézettségét mérő Net Applications cég bejentette, hogy a Mozilla.org fejlesztői közösség böngészője, a Firefox piaci részesedése 10,05 százalékra nőtt. Legnagyobb konkurense a Microsoft Internet Explorer piaci részesedése ugyanakkor még mindig 84,7 százalék volt márciusban. A harmadik helyen az Apple Safari állt 3,19 százalékkal.