A felmérés tanulságaként a szakértők a „Supersite” jelenség megszületésére hívják fel a figyelmet. Ennek értelmében hiába van több mint 75 millió honlap Angliában, a felhasználók 51 százaléka mindössze hat, vagy annál kevesebb szájtot látogat rendszeresen (azaz a feltett kérdés szerint 2-3 alkalommal hetente).
A megkérdezettek háromnegyede azt mondta, hogy az internet nélkülözhetetlen szerepet tölt be az életében. Ez az érték korcsoportok szerint változik: a 16-24 éves kor közöttiek 86 százaléka válaszolt a kérdésre igennel, míg az 55 év felettieknek „mindössze” 70 százaléka.
A megkérdezettek 95 százaléka leggyakrabban már előre eltervezi, mely oldalakat fogja megtekinteni, egyharmaduk pedig egyáltalán nem is kezd el internetezni konkrét elképzelés nélkül. Az egyszerűen csak szörfölni gép elé ülők között kétszer akkora a férfiak aránya (8%), mint a nőké (4%).
A már említett rendszeresen látogatott oldalak számát illetően négynél kevesebb oldalra a megkérdezettek 30 százaléka tér vissza rendszeresen, 5-10 oldalt 38 százalék néz meg, míg 32 százaléka a felhasználóknak tíznél több webszájtnak is állandó látogatója. A férfiak és a nők között is tapasztalunk különbséget: a férfiak tíz százalékkal nagyobb arányban keresnek fel sok (tíznél több) weboldalt rendszeresen, ez a tízszázaléknyi különbözet a nőknél a négy vagy annál kevesebb oldalhoz hűségesek kategóriáját bővíti.
Számos tényező közül a rendszeresen látogatott oldalakat leginkább a következő három tulajdonság miatt keresik fel újra és újra: megbízhatóság, kipróbáltság, megszokás. Ezek mögött a tulajdonságok mögött elmaradtak olyan tényezők, mint a szórakoztatóság vagy a pénzmegtakarítás lehetősége.
Tematikus bontásban a legértékesebbnek tartott oldalak rangsorát a banki honlapok vezetik, mögöttük a vásárlással, majd a nyaralással és az utazással kapcsolatos információkat tartalmazó szájtok sorakoznak. A felmérés szerint mindössze a válaszadók 12 százaléka jelölte be a közszolgálati oldalakat, mint a hétköznapi élethez leginkább fontos területét az internetes tartalomnak.
Ez utóbbi ellenére a válaszadók háromnegyede igennel válaszolt az azt firtató kérdésre, hogy ha létezne egy olyan központi kormányzati oldal (supersite), ahol a kormányzattal kapcsolatos ügyeiket intézhetik, azt használnák-e. Kíváncsian várjuk, hogy a Directgov oldal vajon eléri-e a felhasználók szélesebb rétegét. A Cabinet Office komoly kampányt tervez a szolgáltatás népszerűsítésére, nem utolsó sorban azért, mert a hatalmas költséggel kiépített angol e-kormányzati alkalmazások kihasználtsága jelenleg messze elmarad a várttól.
Megrögzötten ragaszkodnak szokásaikhoz az internetezők
Utolsó frissítés:
A brit Cabinet Offic megbízásából a Tickbox.net nevű cég 1535 tizenhat évnél idősebb angol netezőt kérdezett meg internethasználati szokásaikról. A Kabinetiroda arra volt kíváncsi, milyen esélyei és lehetőségei vannak az angol kormány e-szolgáltatásokat összesítő egyablakos oldalának a nagyobb fokú elismertségre.