Vonalkód helyett rádióadó?

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A vonalkód helyett a jövőben apró rádióadókat ragaszthatnak a hipermarketek termékeire, ami az árucikkek gyorsabb és egyszerűbb azonosítását eredményezi, sokan azonban attól tartanak, hogy az új technológia az emberek nyomon követésére is alkalmas lehet.

Míg az ismert vonalkódokat a pénztárosnak el kell húznia az olvasószerkezet előtt, az RFID-technológiának (Radio Frequency Identification - rádióhullámos azonosítás) köszönhetően a pénztáraknál lényegesen lerövidülnének a sorok, hiszen a komputerizált rendszer minden árucikket automatikusan érzékel és azok útját végigköveti az áruházban.

Az új rendszer ellenzői attól tartanak, hogy az RFID-matricákba rejtett chip nem csak a termékről, hanem a vásárlókról is tartalmazhat információt, hiszen az árucikket bárhol azonosítani lehet.

"Ha az RFID-technológia elterjed, felmerül a kérdés, hogy kinek lesz joga a chipek dekódolásához, és az illető mit kezd majd az így szerzett információkkal" - mondta a BBC-nek Vint Cerf, az internet egyik kitalálója, a Google alkalmazottja.

Az adataik biztonságát féltőknek talán megnyugtató megoldás lehetne, ha a jeladókat az áruházból kilépve sikerülne "elnémítani".