Tíz ok, amiért a média gyökeresen átalakul 2006 után

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
Infinit
Tetszett a cikk?

A televíziózásban érdekelt vállalatok ma már nem tehetik meg, hogy ne válaszoljanak az internetből fakadó kihívásra. Sokak szerint az online média fordulóponthoz érkezett 2006-ban és néhány évtized múlva úgy fognak visszatekinteni erre az évre a média világában, mint valami igen fontosnak a kezdetére – olvasható az itwolrld.com által közzétett elemzésben.

1. Az ingyenes médiamegosztó, csereberélő oldalak a web legforróbb területeivé válnak. Miközben néhány, a bizniszben érdekelt vállalatnál még mindig azon töprengenek, hogy hogyan is építsék fel magukat a világhálón, addig más online videó oldalak már magukhoz csábították a felhasználók nagy tömegeit és meghatározó szereplővé lettek.

2. A tartalom-előállítók közvetlenül a nézőkhöz tudják eljuttatni a műsorokat, a tévécsatornák és a hagyományos műsorszóró rendszerek (földi, műholdas) kikerülésével. Egyre több film és sorozat jut el például podcaston a fogyasztókhoz, vagy tölthető le más hordozható eszközökre. Mindez jelentősen csökkenti az előállítás fajlagos költségeit.

3. Már lehetséges az interneten független médiaprodukciókat fenntartható módon, nyereségesen futtatni, s ez akár az új média robbanásszerű felfutásához is elvezethet.

4. Az online média formátum használata számos kereskedő terveiben szerepel az idén: videoreklámok, mobil vagy vezeték nélküli megoldások, háztartáson belüli podcast, szponzorált podcast, termékelhelyezés a videojátékokban, stb.

5. A médiavállalkozások is előnyt kovácsolnak a webes jelenlétből és műsorközlésből. A BBC szerint például az online műsorok megnövelik a prime time-ot, lojálisabbá teszik a nézőket, sőt még a hagyományos nézettség is nő miattuk.

6. A legnagyobb szereplők új szélessávon alapuló projekteket indítottak. A Discovery napi 24 órában „sugárzó” szélessávú TV-hálózatot indított; a Disney reklám-alapú internet televízióval kísérletezik, ahol ingyen teszi letölthetővé egyes igen népszerű műsorait; a Fox pedig azt tervezi, hogy szintén ingyen teszi elérhetővé az esti, fő műsoridőben vetített anyagait.

7. A nagy cégek közvetlen multimédiaszolgáltatóvá válnak. Például a Land Rover napi 24 órában működő tv-csatornát indított. Látszólag ez nagyon költséges „szórakozás”, valójában az éves reklámbüdzsé töredékéből kivitelezhető, nagyon jól pozícionálható és könnyen mérhető eredményeket hozhat. A New York Times szintén tervezi, hogy a nézők és hirdetők kívánságai alapján megnöveli az online videó kínálatát.

8. A podcasting és video-podcasting az innovációs ciklus második szakaszába lépett, már nem csak az innovátorok használják, hanem a megfontolt, komoly vállalatok is kipróbálják. A PBS podcast alapú hírműsort tervez, a Pentagon nemrégiben tette podcast formában is elérhetővé a katonai híranyagokat.

9. A felhasználók, nézők szeretnék, ha a tévé internetszerűbb lenne. A nézők függetlenül attól, hogy a műsort letöltötték vagy hagyományos formában (antennán/kábelen) fogják, a tévékészüléken akarják megnézni. A tv-t közelíteni kell az internethez, ez az iparágnak is alapvető érdeke, mert hatalmas piaci lehetőségeket nyithat meg.

10. Sokan úgy látják, hogy az internet miatt a televíziónak bealkonyul a közeljövőben. Az AOL szerint a műsornézés internet alapúvá válik és a néző igényeihez igazodik (on-demand), mindenki azt néz meg és akkor, ami és amikor neki megfelel.