Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Az eladott darabszámok a csúcson, az árbevétel esik
Utolsó frissítés:
Szerző:hvg.hu
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
A magyar digitális kamerapiac ismét kitűnő évet zárt 2005-ben, 30,2 százalékos darabszám szerinti növekedéssel, és több mint 25 5 ezer darabos eladással. Az IDC adatai szerint, a csökkenő árak azonban szerény, 2,4 százalékos visszaesést eredményeztek a piaci árbevételben, amely így tavaly 63,3 millió dollárt tett, mintegy 13 milliárd forintot tett ki.
„Az elmúlt évben, nagymértékben felgyorsult a digitális kamerákra való átállás” – mondta Bacskó Gergely az IDC Magyarország elemzője. Szerinte ez elsősorban a digitális fotókészítés előnyeinek, egyszerűségének és a folyamatosan csökkenő áraknak köszönhető.
Egyre inkább jelentkezik az igény a jobb minőségű digitális kamerák iránt. Tavalyelőtt a három és a négy megapixeles kamerák dominálták a piacot, amelyek az eladások 68 százalékát, illetve az árbevétel 61,5 százalékát tették ki. Ez a tendencia 2005-re némiképp eltolódott a négy és az öt megapixeles kamerák irányába, ami az eladások 68 százalékát és az árbevétel 62,2 százalékát jelentette. A legdinamikusabb növekedést az öt megapixeles szegmensben lehetett tapasztalni, ahol az eladások a háromszorosukra nőttek az előző évhez képest.
„A magyar digitális kamera piac messze van még a telítettségtől, ezért várhatóan az elkövetkező pár évben még kétszámjegyű növekedésre számíthatunk” – mondta Bacskó Gergely. Magyarország a többi közép-kelet-európai országhoz képest is elmaradott az eladásokat nézve, s az IDC felmérése szerint hazánkban a digitális fényképezőgép-penetráció legfeljebb 15 százalékosra tehető.
A piac további növekedésére akkor lehet számítani, ha az árak tovább csökkennek, hiszen ma Magyarországon némelyik digitális fényképezőgép jelentősen többe kerül, mint az Európai Unió más országaiban. Ezért ezeket az eszközöket ma még gyakran nem idehaza, hanem külföldön szerzik be.