A Google Checkout megbízható fizetési lehetőséget kínál, amellyel a vásárlók egyszerűen a Google rendszerébe való bejelentkezéssel válogathatnak az üzletek kínálatából. A Checkout a Google hirdetési programjával, az AdWords-szel is képes együttműködni, hozzásegítve a kereskedőket vásárlókörük bővítéséhez, és ahhoz, hogy Checkout rendszeren keresztül történő eladásaik egy részét vagy egészét díjmentesen bonyolíthassák.
"A fizetési tranzakciónak a kereséssel és a hirdetéssel való integrálásával segítjük felhasználóinkat a keresés-találat-vásárlás hármasának sikeres összehangolásában" mondta Salar Kamangar, a Google termékekért felelős alelnöke. "Az interneten kívüli világban a vásárlók nem tűrik a hosszú sorokat és az idegölő várakozást. A Google Checkout a vásárlók és az eladók számára egyaránt leegyszerűsíti és továbbfejleszti az online vásárlást."
A vásárlók biztonsága és kényelme
A vásárlók a különböző honlapokon, illetve az AdWords hirdetések között a Google Checkout ikon segítségével találhatják meg azokat az üzleteket, amelyek elfogadják a cég új fizetési eljárását. Amikor a vásárlók használni szeretnék a Google Checkout-ot, az elárusító oldalról közvetlenül bejelentkezhetnek az általuk létrehozott belépőkóddal. Ennek érdekében mindössze olyan információkat kell megadniuk, mint elérhetőség, választott fizetési mód és a kézbesítés részletei. A későbbiekben, amikor egy hasonló üzletben szeretnének vásárolni, hosszadalmas űrlapok kitöltése helyett, egyszerűen csak rá kell menniük a Google Checkout-ra és a bejelentkezés után gyorsan lebonyolíthatják az ügyletet. Ráadásul a vásárlók így egy helyben nyomonkövethetik vásárlásaikat, beleértve a rendeléseket és a kézbesítések részleteit is.
A szolgáltatás használata során a bankkártyaszám rejtve marad, a jogosulatlan vásárlások esetén pedig a rendszer garantálja az összeg visszafizetését. A spamek csökkentése érdekében, a Google Checkout a vásárlókra bízza, hogy szeretnék-e nyilvánosságra hozni e-mail címüket, vagy letiltani a nemkívánatos e-maileket, amelyek azoktól a boltoktól érkeznek, ahol korábban vásároltak.
A Google Checkout integrációs lehetőségek széles választékát nyújtja a kereskedők számára megkönnyítve, hogy saját website-jukon ajánlhassák az új fizetési rendszert. Ezen integrációs lehetőségek közé tartoznak az egyszerű, "cut-and paste" rendszerű vásárlást lehetővé tevő gombok, illetve a fejlett felhasználói program interfész amely egyesíti a megrendeléskezelő rendszerek előnyeit a bevásárlókosaras megoldásokkal.
A szolgáltatás jelenleg az USA összes kereskedője számára elérhető, függetlenül attól, hogy a Google-n hirdetnek-e, a cég pedig azon dolgozik, hogy a szolgáltatás hozzáférhető legyen nemzetközi szinten is.