Az iWiW nem változtat a jól bevált recepten

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
Folk György (hvg.hu)
Tetszett a cikk?

Nem látszanak beigazolódni az iWiW közösségi portált megvásároló T-Online megjelenéséhez társított félelmek, miszerint a Deutsche Telekom hazai leányvállalata visszaél az időközben egymillió fölé emelkedett regisztrált felhasználó személyes adataival és reklámtemetővé degradálja a közösségi hálózatot.

Elülni látszik az iWiW-ben tavasszal meghatározó tulajdonhányadot szerzett T-Online körül kialakult pánik, a felhasználók ugyanis a mamutcég megjelenése nyomán komolyan félteni kezdték a közösségépítő portálon megadott adataikat és a rendszer függetlenségét.

A jelenleg napi 30 millió oldalletöltéssel, és az egymillió regisztrált felhasználó átlag hatvan kapcsolata nyomán látogatottságban az első három hazai oldal közé került iWiW továbbra is teljesen ingyenes, nem óhajt a MySpace féle fiktív személyiségek megjelenését elősegítő multimédiás varázslattá válni.

„Célunk, hogy megőrizzük ezt a nagyrészt valós adatokra épülő hálózat jelleget, amelyet a személyes meghívó küldés garantál elsősorban” – ad megnyugtató választ a hvg.hu kérdésére Szabó Márton az iWiW Kft ügyvezető igazgatója. A valódi személyek valódi relációinak virtuális leképezését igyekeznek fenntartani a múlt héten hatályba léptetett új Felhasználási Feltételek és Adatkezelési Szabályzattal is, amelyeknek rögzítésében több jogász mellett Péterfalvi Attila adatvédelmi biztos véleményét is kikérték.

„Valójában finomhangolás történt a felhasználási elvekben, semmi komoly változásra nem kell számítani, egyedül a kifejezetten durva, vulgáris vagy egyértelműen provokatív – például náci vezetők – regisztrációk kerülnek törlésre” – avat be a „szűrés” részleteibe Tóthmátyás Tibor a T-Online portáligazgatója.

A nemrég CoolBrands díjat nyert portál, amelynek taglétszáma csak május eleje óta 360 ezerrel bővült, további jelentős informatikai fejlesztések előtt áll, mely várhatóan heteken belül 30-40 millió forint összértékű új hardver üzembe helyezését jelenti első körben.

Az iWiW-et üzemeltető cég reklámbevételi a tavalyi 5,5 millió forintról az idén várhatóan 100 millió forint fölé emelkednek- mondta Szabó Márton, az iWiW Kft. ügyvezető igazgatója az MTI-nek a cég sajtótájékoztatója alkalmával.