Naponta százmillió kisfilmet néznek a YouTube-on

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A tavalyi év során megjelent weboldal mára a piacvezető online videoportállá nőtte ki magát, s piaci részesedése eléri a 60 százalékot, egyelőre azonban még nem tudják, miből tartják majd fenn a szolgáltatást.

A Sydney Morning Herald cikke szerint a főleg vicces, jellemzően házi készítésű rövidfilmekre specializálódott YouTube egyelőre azon dolgozik, hogy bevételi forrássá alakítsa az egyre népszerűbb oldalt. A Hitwise online audit cég adatai szerint az oldalbnak az Egyesült Államokban 29 százalékos a piaci részesedése a multimédiás szórakoztatóipar területén.

Szintén a Hitwise adatai szerint a News Corporation tulajdonában álló MySpace közösségi oldal 19 százalékkal a második, míg a Yahoo, az MSN, a Google és az AOL 3-5 százalékot hasítottak ki az online videoszolgáltatások piacából. Júniusban nem kevesebb, mint 2,5 milliárd felvételt töltöttek le az alig valamivel több mint 30 alkalmazottat foglalkoztató YouTube-ról. A felhasználók ma már naponta 65 000 rövid klipet töltenek fel, ez 15 000-rel több, mint májusban.

A Nielsen NetRatings statisztikái szerint a fiatal cég weboldalát havonta közel húszmillió egyéni látogató keresi fel.