A felhasználók érdekében a videók csak kattintásra indulnak el. Ennek eredményeképpen a hirdetéseket az érdeklődő, komoly ügyfelek nézik meg. A kattintásra induló videók a hálózatba tartozó összes vagy csak bizonyos célzott oldalakon jelenhetnek meg. Mindkét modell támogatja a földrajzi alapú szegmentálást, akár városok szintjén is. A kattintásra induló videók esetében választható a letöltés és a klikkelés alapú fizetés is. A videók más szöveg, kép vagy flash alapú hirdetésekkel fognak versenyezni az oldalakon.
A formátum használata egyszerű, a hirdetőknek egyszerűen fel kell tölteniük videójukat – amelynek hossza nem haladja meg a 2 percet – és a Google munkatársai elintézik a továbbiakat. A kattintásra induló videók automatikusan jelennek meg azokon a Google partnerhálózatába tartozó oldalakon, amelyek engedélyezik a képes hirdetéseket. Nincs külön fenntartási költség, így ezek a videók kis és nagy ügyfelek számára egyaránt elérhetők.
A felhasználóknak, akik meg szeretnék nézni a videókat, mindössze a “play” gombra kell rákattintaniuk. A hirdetők a videók lejátszására (alkalom, megtekintéssel eltöltött idő) és a hirdetett oldalra való átkattintásra vonatkozó adatok alapján pedig lemérhetik reklámjuk hatékonyságát. A videós hirdetést korábban többek között a Fox és a Paramount filmstúdiók tesztelték sikerrel a Google oldalain.