A plazmaképernyővel (plasma display panel - PDP) rendelkező televíziók a világon eladott összes televízió 5 százalékát tették ki; ez az adat az első negyedévben 4 százalék volt. A lapos (PDP és LCD képernyőjű) képernyőjű tévék iránti kereslet egyre inkább nő, mert az árak csökkenése ráveszi a vásárlókat arra, hogy hatalmas méretű képcsöves készülékeik helyett nagy, lapos képernyőjű televíziókat vásároljanak.
Ami a bevételeket illeti, a PDP TV-k eladásai 57 százalékos emelkedést hoztak, az árcsökkenés felemésztette a mennyiségi növekedés jelentős részét. Ezzel együtt is az első negyedévben elért 18 százalékról a másodikban 20 százalékra nőtt a plazmatévék eladásából eredő bevételek aránya a televízió-eladás globális bevételeiben.
A Panasonic márkát piacra dobó Matsushita bebiztosította vezető helyét a PDP piacon: korábbi 21,5 százalékos részaránya 28,3 százalékra emelkedett. A második helyen a dél-koreai LG Electronics Inc. áll 17,1 százalékkal, a szintén koreai Samsung Electronics Co. Ltd.-nek 13,6 százalékos, a holland Philips Electronics-nak pedig 10,3 százalékos részesedése van.
Az LCD TV-k eladásai a második negyedévben 135 százalékkal 9,4 millióra ugrottak, ami a világ televízió-eladásainak 22 százalékát jelenti - közölte nemrégiben a DisplaySearch.