A Siemens által kifejlesztett, az ÖBB nomenklatúrája szerint 1216 sorozatszámot viselő Eurosprinter mozdony az újonnan épült Nürnberg és Ingolstadt közötti pályán 357 kilométer/óra sebességet ért el. Ezzel szakállasnak mondható világcsúcs dőlt meg. A villanymozdonyok eddigi sebességrekordját ugyanis még 1955-ben állította fel egy francia mozdony, amely Bordeaux és Dax között 331 kilométerrel száguldott.
A rekorder mozdony teljesen szokványos darab, a Siemens által gyártott és Ausztriának szállított Eurosprinterek harmadik nemzedékéhez tartozik. Az osztrák vasút összesen 350 darabot rendelt ebből a típusból (darabár 4 millió euró), amelyet négy darab háromfázisú aszinkron motor hajt; összteljesítményük 8700 lóerő. A normál vontatási sebesség 230 km/óra. A csúcskísérlethez a mozdonynak 30 kilométeres "nekifutásra" volt szüksége, a 357 km/ó értéket négy percen át tartotta.
A vasúti járművek sebességcsúcsát mindazonáltal nem az Eurosprinter tartja: az abszolút világcsúcs a francia vasutak (SNCF) szuperexpressze (TGV) nevéhez fűződik. Egy ilyen szerelvény 1990. május 18-án 515,3 kilométeres óránkénti sebességet ért el a Párizs és Lyon közötti vasútvonalon. Ezzel éppen a német szuperexpresszt (ICE) taszította le a csúcslista éléről. Két évvel korábban ugyanis egy német szerelvény állított fel világrekordot 406,9 km/óra sebességgel Würzburg és Hannover között.