A lassú webes alkalmazások miatt frusztráltak a felhasználók

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mindenki bosszús, ha lassú a gépe, lefagy a rendszer, vagy percekig tart egy honlap megnyitása. Egy friss kutatás szerint az elveszett „drága percek” miatt az ügyfelek bizalmatlanná válnak, és felhagynak egyes tranzakciókkal, illetve áttérnek a konkurencia termékeire. A cégek IT-osztályai pedig idejük jelentős részét a lassulások okozta problémák megoldásával töltik.

Egy nemrégiben – a Symantec IT-biztonsági cég által – készített vizsgálat közelebbről is szemügyre vette az üzleti alkalmazások lelassulásának következményeit, különösen az üzleti teljesítményre, a fogyasztók hűségére, illetve az alkalmazotti morálra hatásokat elemezték.

A legfontosabb megállapítás, hogy megkérdezett felhasználók tizennyolc százaléka az üzleti alkalmazások teljesítményének ismétlődő lassulása esetén konkurens cég szolgáltatásait választja vagy felmondja az üzletet, ami már igen komoly veszteséget jelenthet a szolgáltatóknak.

A digitális korban az elérhetőség az egyik legfontosabb alapelv az üzleti folyamatokban. Az információnak bármikor, bárhol hozzáférhetőnek kell lennie, csakúgy, mint a rendszereknek és az alkalmazásoknak, amelyek hozzáférhetővé teszik az információt a végfelhasználók számára. „Az alkalmazások teljesítményében bekövetkező késések nem csupán a bevételeket tekintve válnak költségessé, hanem az olyan, üzleti szempontból értéket képviselő dolgok esetében is, mint az ügyfelek elégedettsége és márkahűsége” – mondta Konkoly Thege Szabolcs, a Symantec területi igazgatója.

Az akadozó online szolgáltatások költségeit meg kell fizetni. A teljesítmény-problémák nem csupán a felhasználók böngészését zavarják meg. Akadályozzák a pénzügyi folyamatokat, csökkentik a felhasználók bizalmát, veszélyeztetik az üzleti szempontból kritikus tevékenységeket és aláássák a vállalat márka imidzsét. A felhasználók türelmetlenek, és számos más módon is vesztegethetik az idejüket, mint hogy weboldalak betöltődésére vagy tranzakciók befejezésére várakozzanak.

A felmérés fő megállapításai a következők voltak:

• Az IT csoportok idejük 24 százalékát az alkalmazások lassulása által okozott problémák megoldásával töltik.
• Összetett üzleti alkalmazási környezetben a késedelmet azok a változások és frissítések okozzák, amelyek azért történnek, hogy lépést tartsanak a felhasználói igényekkel.
• A felhasználók mintegy 71 százaléka panaszkodik alkalmanként a lelassult teljesítmény miatt, miközben online alkalmazásokat használnak.
• Az IT menedzserek 76 százaléka szerint az ismétlődő késések hatással vannak az ügyfelek vállalat iránti hűségére.
• Az üzleti felhasználók többsége, mintegy 72 százaléka kis arányban használ belső, például költségjelentéssel, szolgáltatásokkal és utazással kapcsolatos alkalmazásokat.
• Az üzleti felhasználók 86 százaléka mondta, hogy a folyamatos lassulások negatívan hatnak a hangulatukra.
• A megkérdezettek 93 százaléka azt is jelezte, hogy a teljesítménnyel kapcsolatos problémák az ő hatékonyságukra is hatással vannak.
• A felhasználók mintegy 30 órát töltenek hetente az internet munka illetve üzleti célú használatával.
• A 200 megkérdezett 93 százaléka vásárol az interneten keresztül.
• Közülük 86 százalék jelezte, hogy a tranzakciók – például a vásárlás, utazással és banki ügyletekkel kapcsolatos ügyintézés – során tapasztalt késedelem befolyással van a szolgáltatóba vetett bizalmukra.
• Háromnegyedük kis vagy jelentős mértékű bizalomcsökkenést jelzett, 9 százalékuk pedig teljes mértékben bizalmatlanná válik a hosszú késedelmek miatt.
• A felhasználók 18 százaléka úgy nyilatkozott, hogy a lassuló online szolgáltatások miatt áttérnének a konkurencia szolgáltatásaira vagy felhagynának a tranzakciókkal.