Jó a kereslet a negyven hüvelykesnél nagyobb képernyőjű plazmatévék iránt, és mivel a nagyobb kategóriát kevésbé nyomasztja a folyadékkristályos képernyőjű tévék versenye, a vártnál kisebb az általános nyomás az árakra, mondta a Hitachi alelnöke, Ebata Makoto újságíróknak.
A legnagyobb japán elektronikai művek, a Hitachi 37,32 milliárd jenes adózott eredményt ért el a márciussal zárult pénzügyi évében, 27,5 százalékkal kevesebbet az előző évi 51,5 milliárdnál. A visszaesést a veszteséges lapostévé- és merevlemezmeghajtó-részleg okozta. A folyadékkristályos képernyők is hozzájárultak a profit csökkenéséhez, a meredek piaci áresés miatt.
Ezeket a gondokat nem ellensúlyozták eléggé a nyereséges üzletágak, köztük az építőipari gépgyártás. Az üzemi eredménye 256,01 milliárd jenre csökkent 279,06 milliárdról, a forgalma 4,8 százalékkal 9,465 billió jenre emelkedett 9,027 billióról.
Erre a pénzügyi évre 55 milliárd jenes adózott eredményt jósolnak a cégnél, azzal, hogy a lapos tévék, a merevlemez-meghajtók és a folyadékkristályos képernyők a második félévtől már szintén nyereséget hoznak. A piaci elemzők ebben eredetileg kételkedtek, mivel az árak gyengék voltak és a verseny nagy ez év elején is, azonban az iparág forgalmi eredményei egyelőre legalábbis nem rosszak.
A plazmatévék eladása a második negyedévben már 95 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit világszerte, a 2,2 millió darabot. A felfutást elsősorban a japán Matsushita Electric Industrial Co. hatalmas forgalma okozta, derül ki a DisplaySearch amerikai kutatóintézet augusztus végi jelentéséből.
A plazmaképernyős televíziók a világon eladott összes televízió 5 százalékát tették ki az első negyedévi 4 százalék után. A lapos, azaz plazma-, illetve folyadékkristályos képernyőjű tévék iránti kereslet egyre nő, az árak csökkenése miatt.
A gyártók bevételében a plazmatévék eladása 57 százalékos emelkedést hozott, ugyanis a mennyiségi növekedés hatását ellensúlyozta az árcsökkenés. Ezzel együtt is az első negyedévben elért 18 százalékról a másodikban 20 százalékra nőtt a plazmatévék eladásából eredő bevételek aránya a televízió-eladás globális bevételeiben.
A Panasonic márkát gyártó Matsushita biztosította vezető helyét a plazmatévék piacán: korábbi 21,5 százalékos részaránya 28,3 százalékra emelkedett. A második helyen a dél-koreai LG Electronics Inc. áll 17,1 százalékkal, a szintén koreai Samsung Electronics Co. Ltd.-nek 13,6 százalékos, a holland Philips Electronics-nak pedig 10,3 százalékos részesedése van. A folyadékkristályos tévék eladásai a második negyedévben 135 százalékkal 9,4 millióra ugrottak, ami a világ televízió-eladásainak 22 százalékát jelenti.