Új internetes látogatottságmérő módszert fejlesztettek ki

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Szonda Ipsos és a Gemius Hungary, Gemius/Ipsos Audience néven új módszert dolgozott ki, amelynek célja, hogy megbízható, gyakori frissítésű adatokat nyújtson a weboldalak látogatottságáról és közönségük összetételéről.

Az új látogatottságmérő módszer kapcsán Darvas Péter, a Szonda Ipsos kutatás vezetője elmondta, hogy nemcsak a weboldalak látogatóinak számát, hanem többek között a nemüket, korukat, iskolai végzettségüket, pénzügyi helyzetüket, emellett további, mintegy 30 szociodemográfiai jellemzőt képes bemutatni.

A kutatásvezető kiemelte: az új mérési módszer részletes honlap látogatási statisztikát biztosít célcsoportos bontással a magyarországi internet-felhasználókra kivetítve.

Az internetoldal letöltések méréséhez egy pop-up, más néven felugró ablakon megjelenő kérdőíves kutatás kapcsolódik. A kérdőívet kitöltőnek nem kell megadnia, hogy milyen weboldalt látogat, ezt a rendszer maga méri. Az internetező az első látogatáskor egy azonosító cookie-t kap, amelynek segítségével követhető, hogy milyen weblapokat tekint meg, ott pontosan mennyi ideig tartózkodik. A kutatás harmadik eleme az offline személyes interjú.Az elemzőket és tervezőket már 15 ezer online interjú támogatja, ezeket több mint 40 ezer kérdőívet kitöltő közül választották ki.

Az Ipsos csoport európai vállalatai 2500 alkalmazottat foglalkoztatnak, a csoport részvényeit 1999-ben vezették be a Párizsi Tőzsdén, éves árbevétele tavaly mintegy 600 millió euró volt.

Az 1999-ben megalakult lengyel Gemius S.A. a legnagyobb online kutatóintézet Közép-Kelet-Európában. Múlt évi árbevétele mintegy 2 millió dollárt tett ki, Magyarországi leányvállatuk az idén kezdte meg tevékenységét.