Az üdülések, MP3-lejátszók, bankhitelek és mobiltelefonok piacán már az internet a britek vásárlásainak fő iránya. A divatcikkeket, ékszereket és órákat azonban még a fogyasztók legalább 50 százaléka inkább boltokban szeretné megvásárolni.
"A bevásárló utcákban olyan boltok maradnak a jövőben is, amelyek olyan termékeket kínálnak, amiket a vásárlók mindenképpen szeretnének megnézni, megtapogatni, kipróbálni, mielőtt megvennék azokat" - állítja az ACNielsen Europe elnök-vezérigazgatója, Frank Martell.
A tanulmány azt is kimutatta, hogy az online vásárlás növekvő népszerűsége az elmúlt tíz évben jelentősen gyengítette a hagyományos hirdetések erejét is. Míg a divatcikkek és az autók piacán változatlanul fontosak a nyomtatott és televíziós hirdetések, a többi csoport esetében hatékonyabbnak látszik az internetes hirdetések, a márkahűség és a személyes javaslatok kihasználása.