Magyarországon havonta körülbelül 1,34 millió ember használja az MSN Messengert és 900 ezren az MSN Hotmail levelezőrendszert, havonta 1,5 milliárd üzenetet küldve. Ezen tényekre alapozva a Microsoft Magyarország biztos abban, hogy a magyar piac érett a Windows Live bevezetésére.
„A Windows Live magyarországi bevezetésével rövid távú céljaink között szerepel, hogy egy éven belül a piacvezetők között legyünk, hosszú távú tervünk pedig az, hogy 5 %-os piaci részesedést érjünk el.” – nyilatkozta Vityi Péter, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója.
A Windows Live a felhasználó által vezérelt integrált szolgáltatások egész sorát kínálja. Lehetővé teszi a testre szabott internetes keresést, egyéni tartalmak kialakítását, valamint a felhasználó érdeklődési körébe illeszkedő aktualitások folyamatos nyomon követését. A programot kibővített biztonsági központtal szerelték fel, amely ingyenesen használható vírusellenőrzőt tartalmaz – így a felhasználók megfelelő védelem mellett léphetnek ki a világhálóra.
Része a programnak a Windows Live Search elnevezésű eszköz, amely kialakításának köszönhetően elmenthető és megosztható, előre meghatározott kritériumokra épülő makró keresési lehetőséget nyújt a felhasználóknak. A Live Search eszközkészlettel gyors és könnyű a keresések, hírkövetések futtatása, az RSS letöltések és blogok fellelése.
Arend Hendriks, az MSN MEA regionális menedzsere szerint a Windows Live által megvalósított jövőkép szükséges eleme az internetes szolgáltatások következő generációjának: „A Microsoft törekvése, hogy magától továbbfejlődő szolgáltatást kínáljon, amely mind az egyének, mind a vállalkozások számára hasznos. Az e cél teljesítéséhez szükséges előrelátásnak és képességeknek egyaránt birtokában vagyunk”.