Így néz ki majd a Clipper |
„Az űrrepülő új változata teljes digitális vezérléssel lesz felszerelve, és úgy tervezzük meg, hogy mind a bajkonuri űrközpontból, mind az egyenlítő melletti Francia Guyanán található Kouro kilövőállomásról egyaránt képes legyen a startra” – teszi hozzá Szevasztjanov.
A Szojuz-K a tervek szerint úgy lesz megépítve, hogy képes legyen elrepülni a Holdra, majd visszatérni a föld légkörébe. Az Energia emellett bejelentette, hogy cégük tovább folytatja egy új orosz űrsikló építését is, mely a Clipper nevet viseli.
A Clippert amerikai társaihoz hasonlóan hat személy szállítására alakítják ki, és a Szojuz, valamint a Progressz feladatait lesz hivatott átvenni, vagyis a Nemzetközi Űrállomásra indított rendszeres járatként üzemel majd. Elvben azonban a Holdra és a Marsra is képes lesz elrepülni. Irányítása két profi asztronautát igényel, és négy utast vihet magával.
„A Clipper munkálatai folynak, s ugyan a teljes jármű tervei készen állnak, mégis számos technológiai kérdésre keresnek még választ fejlesztőink, de biztosak vagyunk azok leküzdésében” – teszi hozzá Szevasztjanov.
Előzőleg az oroszok 2011-2012-re ígérték az első, embereket is szállító holdutazásukat.