Az Adobe felmérése szerint a táblagépről bejelentkező felhasználók 2011-ben 21%-kal többet költöttek egy tranzakció során, mint a többi online ügyfél. Az Adobe Digital Marketing Insights felmérés célja, hogy a digitális értékesítéssel kapcsolatos kulcsfontosságú adatokat szolgáltasson az értékesítésben, e-kereskedelemben, illetve a kiskereskedelemben tevékenykedő vezetőknek. A felmérés során azt értékelték, hogy az online kiskereskedelmi webhelyek látogatóinak költési hajlandóságát mennyiben befolyásolta a bejelentkezéshez használt eszköz. A maga nemében az egyik legátfogóbbnak tekinthető felmérés során az Adobe az Egyesült Államok 150 legnagyobb online kereskedőjének webhelyén tett 16,2 milliárd látogatás anonim adatait elemezte. Az eredmények szerint a 2011-es év végi ünnepi szezonban és végig az év során a táblagépről bejelentkezők többet szántak egy-egy tranzakcióra, mint az okostelefont vagy asztali számítógépet/laptopot használók, amiből arra következtethetünk, hogy a táblagép-felhasználók voltak a 2011-es év legértékesebb online ügyfelei.
A felmérés legfontosabb megállapításai
A táblagép-felhasználók 54%-kal költöttek többet tranzakciónként, mint az okostelefont, és 21%-kal többet, mint az asztali számítógépet/laptopot használók. A táblagép-felhasználók háromszor nagyobb valószínűséggel vásároltak meg egy terméket, mint az okostelefont használók, ez a mutatójuk alig maradt el az asztali számítógépet/laptopot használóktól.
„Az Adobe régóta hangoztatja, hogy a kereskedőknek optimalizálniuk kellene webhelyeiket a mobilfelhasználók számára, a felmérés pedig világosan kimutatta, hogy a táblagépekkel egy új, megkerülhetetlenül fontos értékesítési csatorna jelent meg, amelyet a piaci szereplőknek ki kell használniuk – mondta Brad Rencher, az Adobe Digitális értékesítési részlegének felelős alelnöke. – A felmérésből világosan kitűnik, hogy a 2012-es e-kereskedelmi stratégiákban kiemelt szerepet kell szánni a táblagép-felhasználóknak, hogy teljes körűen ki tudjunk szolgálni egy gyorsan bővülő és nagy nyereséget hozó vásárlói szegmenst.”
A webhelyek mobileszközökre, például okostelefonokra való optimalizálása mára bevett gyakorlattá vált. Az iPad és az Android™ alapú táblagépek elterjedésével ugyanakkor egy újabb optimalizálási elvárás jelent meg, hogy ezen készülékek használóinak is vonzó vásárlási élményt kínálhassanak. Ha a kereskedők hasonló módon közelítik meg a mobilkészülékekre és táblagépekre végzett optimalizálást, előfordulhat, hogy nem lesznek képesek kiaknázni az abból fakadó előnyöket, hogy – a felmérés eredményei szerint – háromszor annyi táblagép-felhasználó vásárol, mint okostelefonról bejelentkező.
Miért költenek többet a táblagép-felhasználók?
Az Adobe felmérése kimutatta, hogy a táblagép-felhasználók demográfiai összetétele és a készülékek nagyobb rugalmassága is fontos tényező abban, hogy ez a vásárlói szegmens nagyobb összegű vásárlásokat hajt végre. A táblagépről bejelentkező felhasználók jellemzően 18-34 éves, a többi online vásárlónál többnyire jobb anyagi helyzetben lévő férfiak. Ugyanakkor a táblagép-felhasználók nagyobb költési hajlandósága csupán egyetlen tényező. Ez a vásárlói szegmens nagyobb online aktivitást mutat hétvégén, amikor több idő jut az online vásárlásra.
A teljes Adobe Digital Marketing Insights jelentés letöltéséhez látogasson el ide vagy a CMO.com webhelyre.