Folytatódnak a fizetett csiripek a Twitteren – eljött a Twitter vége?

Folytatódnak a fizetett csiripek a Twitteren – eljött a Twitter vége?

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Bármennyire is úgy tűnik, az interneten sincs ingyen semmi.

Bármennyire is úgy tűnik, az interneten sincs ingyen semmi. Igaz, sokszor nem kell kinyitni pénztárcáinkat ha hozzá akarunk jutni valamihez, az „ingyen leves nem létezik” mondás azonban a világhálóra is vonatkozik.

Reklámok, szpemek, sütijeink (cookie) összegyűjtése, sőt ha sokat warezolunk akkor keyloggerek és vírusok garmadája… Előbb utóbb kiderül, hogy mindenért fizetünk ilyen-olyan módon.  Ezzel nincs semmi gond, az internetes oldalaknak és szolgáltatásoknak is élniük kell valamiből. Másik kérdés, hogy mindezt hogyan teszik… Ha a felhasználót nem idegesíti, vagy gátolja, akkor rendben van.

A Twitter évek óta teljesen ingyenes volt, nyílt titok, hogy az üzemeltetőknek rengeteg fejfájást okozott, hogy mégis milyen módon csikarjanak ki bevételt a hihetetlen népszerűségből? Pár hónapja megjelentek a „fizetős tweet-ek”, konkrétan bárkinek a csirip-folyamában megjelenhetett egy-egy reklám-csirip, azoktól a cégektől amiket követtek (dfollow). A Twitter ma bejelentette, hogy a nagy sikerre (értsd: nagy bevétel) továbbra is elhelyezhetünk érdeklődési kör szerint szűrve, ún. „pay-tweet” üzenetetet. Persze nem mindenki, nem árt, ha sok pénzünk az ilyenfajta reklámozásra. Alapvető különbség, hogy immár azon felhasználók is megkapják a fizetett üzeneteket, akik nem követik az adott cég Twitterét. A cégek akik első körben bekerültek a programba: AMC Theatres, American Express, Best Western, Disney, HP, Lexus, Lionsgate, Movietickets.com, Pepsi, Red Bull, Salesforce.com, Sephora, Xbox, Yahoo. Ne lepődjünk meg, ha mostantól az ő bejegyzéseiket is viszontlátjuk Twitter oldalunkon, anélkül, hogy kértük volna… Hogy ez mennyit fog ártani a Twitternek, azt hónapokon belül megtudjuk. Ha a Twitter közösség tűréshatára magas a reklámok tekintetében, akkor nem lesz baj.

Hozzászólások