Bármennyire is úgy tűnik, az interneten sincs ingyen semmi. Igaz, sokszor nem kell kinyitni pénztárcáinkat ha hozzá akarunk jutni valamihez, az „ingyen leves nem létezik” mondás azonban a világhálóra is vonatkozik.

Reklámok, szpemek, sütijeink (cookie) összegyűjtése, sőt ha sokat warezolunk akkor keyloggerek és vírusok garmadája… Előbb utóbb kiderül, hogy mindenért fizetünk ilyen-olyan módon. Ezzel nincs semmi gond, az internetes oldalaknak és szolgáltatásoknak is élniük kell valamiből. Másik kérdés, hogy mindezt hogyan teszik… Ha a felhasználót nem idegesíti, vagy gátolja, akkor rendben van.
A Twitter évek óta teljesen ingyenes volt, nyílt titok, hogy az üzemeltetőknek rengeteg fejfájást okozott, hogy mégis milyen módon csikarjanak ki bevételt a hihetetlen népszerűségből? Pár hónapja megjelentek a „fizetős tweet-ek”, konkrétan bárkinek a csirip-folyamában megjelenhetett egy-egy reklám-csirip, azoktól a cégektől amiket követtek (dfollow). A Twitter ma bejelentette, hogy a nagy sikerre (értsd: nagy bevétel) továbbra is elhelyezhetünk érdeklődési kör szerint szűrve, ún. „pay-tweet” üzenetetet. Persze nem mindenki, nem árt, ha sok pénzünk az ilyenfajta reklámozásra. Alapvető különbség, hogy immár azon felhasználók is megkapják a fizetett üzeneteket, akik nem követik az adott cég Twitterét. A cégek akik első körben bekerültek a programba: AMC Theatres, American Express, Best Western, Disney, HP, Lexus, Lionsgate, Movietickets.com, Pepsi, Red Bull, Salesforce.com, Sephora, Xbox, Yahoo. Ne lepődjünk meg, ha mostantól az ő bejegyzéseiket is viszontlátjuk Twitter oldalunkon, anélkül, hogy kértük volna… Hogy ez mennyit fog ártani a Twitternek, azt hónapokon belül megtudjuk. Ha a Twitter közösség tűréshatára magas a reklámok tekintetében, akkor nem lesz baj.