Bár a világon a legtöbbet licenszelt játékmotor az Unreal Engine, azért a Crytech sem panaszkodhat. A Cryengine-t a legtöbb esetben, mint az abszolút etalont emlegetik, legalábbis élethűség, effektusok és egyáltalán: gyönyörűség tekintetében.
![](https://img.hvg.hu/Img/7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c/5f08f37b-6f10-43d8-bef6-001bf52498d5.jpg)
Aki látta a Crysis 2-őt (és a hozzávaló ultra-textúra csomagokat) az nem is száll vitába ezzel. Hírnév és elismerés tehát bőven kijut a Crytech-nek is. Ennek ellenére a Cryengine nem igazán sikeres a licenszelés tekintetében, az Unreal, a GameBryo, az öregecskedő Source sőt még az ingyenes és kopottas Ogre 3D is megelőzi. Az amerikai hadsereg azonban mindenből a legjobbat akarja. Az 57 millió dolláros költségvetéssel készült (mikre nincs pénzük az amerikai adófizetőknek?) Dismounted Training System nevű oktatóprogram a legújabb Cryengine-t használja a minél élethűbb megjelenítés érdekében.