Bár egy napig a Chrome volt az egyeduralkodó, ebből nem lett rendszer: az Internet Explorer még mindig a legnépszerűbb böngésző. Igaz, az utóbbi években sokat vesztett népszerűségéből, néha 50% alá csökkent részesedése, az új verzió megjelenésével azonban a helyezett megváltozott. Az MS végre egy olyan böngészővel rukkolt elő (IE9 illetve a nemsokára érkező IE10), ami valóban remek, nem csak saját magával kompatibilis és a rendszergazdák/webfejlesztők sem poénkodhatnak rajta többet.
Idén februárban már 52,8%-on állt a Microsoft böngészője, a márciust pedig 53,8%-os részesedéssel zárta, ami igen nagy ugrásnak számít a viszonylag lassan reagáló böngészőpiacon, főleg egy hónap alatt. A négy legnagyobb vetélytárs arányosan veszített népszerűségéből (logikus módon): a Firefox 20,9-ről 20,6-ra, a Chrome 18,9-ről 18,6-ra az Opera pedig 1,7-ről 1,6%-ra csökkent. Az IE sikerében a már említett okok mellett természetesen még mindig közrejátszik az, hogy a böngésző a rendszerrel együtt érkezik (böngésző-választó ballot ide vagy oda), sőt az MS találó és humoros reklámkampánya is megtette a magáét – az Internet Explorer kezdi elveszteni „ciki” jellegét.