Szinte mindenki rendelkezik már Twitter fiókkal. De elgondolkodtunk már valaha azon, hogy vajon kinek a tulajdona is ez a fiók? A felhasználóé, azaz a miénk? A Twitteré? Vagy ha egy cég alkalmazásában állunk, és marketing célból hozzuk létre, de mi üzemeltetjük és tartjuk karban, akkor a cég tulajdona? Noah Kravitz, a Phonedog.com internetes magazin szerzője nemsokára megtudja.
Noah a Phonedog sztárbloggere volt az utóbbi négy évben. Írásai és blogjai mellett ő hozta létre és üzemeltette a @PhoneDog_Noah Twitter csatornát is, ami az évek alatt több mint hétszázezer követőt szerzett. 2010 év végén Noah állást váltott, elbúcsúzott a Phonedog-tól, majd átnevezte Twitter csatornáját @noahkravitz-ra, és vitte magával a hétszázezer követőt, és az óriási potenciállal rendelkező marketing-platformot is… Volt munkaadója most beperelte a bloggert, mondván a Twitter követők (ezek üzleti értékét átlagban két dollárral számolják, tehát kb. háromszázezer dolláros eszmei értékről van szó) és maga a Twitter fiók is, a Phonedog tulajdona, még ha át is nevezte azt Kravitz. Az indoklás: Noah akkor hozta létre a fiókat amikor a Phonedog-nak dolgozott, így a csatorna népszerűsége is ennek köszönhető. Kíváncsian várjuk a pereskedés végét, talán lesz végre egy precedens, és kiderül, valójában kié is egy Twitter csatorna?