Az okostelefonok, táblagépek, a mobil video és a HD televíziózás terjedésével a sportesemények és egyéb nagyrendezvények látogatói is újfajta élményeket igényelnek. A Cisco ezt felismerve alkotta meg a StadiumVision nevű rendszert, amelyik nagyfelbontású videókat és az adott rendezvényhez szorosan kapcsolódó digitális tartalmakat kínál majd a szurkolóknak. Mindez a szponzorok és a hirdetők számára is új kommunikációs csatornákat nyit a közönség felé.
A 2013-as UEFA-kupa döntőjének helyszínéül nemrégiben kiválasztott Amsterdam ArenA lesz az egyik első olyan európai futballstadion, ahol bevezetik a Cisco megoldását. A rendszert az Amsterdam ArenA a Ciscóval és annak egyik hivatalos partnerével, a KPN-nel közösen építi ki az Amsterdam ArenA 2.0 2012. augusztus 16-i megnyitójáig.
A StadiumVision technológia révén az Amsterdam ArenA stábja központilag felügyelheti és irányíthatja a stadionban lévő mintegy 600 nagyfelbontású kijelzőn megjelenő digitális videókat és más tartalmakat. A megoldás többek között lehetővé teszi, hogy a meccs vagy a rendezvény egyes szakaszaiban az adott nézőcsoportokat célzó, váltakozó információkat jelenítsenek meg a kijelzőkön. Ilyen lehet például az éppen folyó futballmérkőzésről közölt információ, beleértve az élő videoközvetítést. További lehetőségek közé tartozik egy adott szórakoztató rendezvényhez kapcsolódó tartalom, reklám vagy a stadion területén található árusítóhelyek promóciója.
A csúcstechnológiás multimédiás közönségélmény kialakítására szolgáló projekt első fázisa augusztusban zárult le, amelyek keretében az úgynevezett „skybox” szobában tartózkodók és a VIP vendégek exkluzív, prémium videotartalmakat láthatnak, és egy éven belül a stadion más részein helyet foglaló közönségnek is hasonló élményben lesz majd része.
Az elmúlt években az Amsterdam ArenA minden rendszerét egyetlen központi IP-hálózattal kapcsolta össze. A beléptetőrendszer berendezései, a fizetőrendszerek, a biztonsági kamerák és minden video- és tartalomszolgáltatás, így az Ajax TV is központilag, egyetlen intelligens hálózaton keresztül felügyelhető. Ez a rendszer szolgál a jelenleg kialakítás alatt álló, új nézőélményt ígérő megoldás alapjául.
Az elkövetkező két éven belül az Amsterdam ArenA a stadion falain kívül is szeretné elérhetővé tenni ezeket a funkciókat a közönség számára. Az otthonukban tartózkodó vagy a stadionba tartó nézők okostelefonjaikon tájékozódhatnak a meccsről, koncertről vagy egyéb rendezvényről, így például a stadion aktuális megközelíthetőségéről, a futballcsapatokról vagy a fellépőkről, továbbá célzott hirdetéseket is kaphatnak.