Az első, hivatalosan is feljegyzett „hekkelés” ötven évvel ezelőtt történt. Az áldozat, azaz a számítógép egy akkori szupergép a PDP1-es (Programmed Data Processor-1) volt, 9 KB-os memóriával (egészen 144 KB-ig lehetett bővíteni, de olyan csak a NASA-ban volt), amelynek a sebessége nagyjából 5MHz. Adattárolásra papírszalagokat használt. Egér és hasonló nem volt hozzá, hiszen Doug bácsi még csak dolgozott az első egéren. Ilyen barátságtalan konfigurációval bizony nem könnyű dolgozni. Játékra vagy zenélésre, illetve matematikai műveletek elvégzésén kívül bármi másra a gép alkalmatlan volt. Legalábbis azt hitték… Steve Russelnek, a MIT „Tech Model Railroad Club” vasútmodellező társaság oszlopos tagjának azonban sikerült: addig hackelte a masinát, míg megszületett a világ első számítógépes játéka, a SpaceWars! Steve kollégái (szintén modellezők) rögtön ráragasztották a „hack”, illetve a „számítógép-hacker” kifejezést. A SpaceWars! tehát a világ első számítógépes játéka…
Érdekesség, hogy a SpaceWars! következő verziói 1962-63-ban már igazi multiplayer játékok voltak: két felhasználó ülhetett az akkor már fejlettebb, PDP12-es gépek előtt, és egymás ellen indulhattak űrcsatába. Az eredeti 1962-es verzió JAVA emulátoros verziójával itt lehet játszani.
A Space Wars! ötvenéves szülinapja alkalmából most megújult: megijedni nem kell, nem születik belőle modern feldolgozás, 3D-ben és csilli-villi effektusokkal (még csak az kéne…), maga a gép újult meg: a MIT lelkes dolgozói eredeti állapotára „renoválta” az ősrégi játékot és gépet, így további ötven évig játszhatnak vele az érdeklődők, ha nosztalgiázni támadna kedvük…