A hang-, a kép- és a szöveg-továbbítás a mobiltelefonok régóta magától értetődő alapszolgáltatása. A fejlődés következő állomásaként a mobilkészülékre költözik a bankkártya is, így pénzt is szabadon lehet majd küldeni. A piaci várakozások szerint így néhány éven belül kivonható lesz a forgalomból a hagyományos csekk, és jelentősen csökken a készpénz, valamint a hagyományos plasztik alapú bank- és hitelkártyák szerepe is.
A mobil fizetéssel kapcsolatos fejlesztések a világ számos pontján korszakhatárhoz érkeztek az elmúlt hónapokban. Idén szeptemberben mutatták be a Google Mobile-t, amely egyfajta mobil pénztárcaként magában foglalja a hitelkártyát, törzsvásárlói kártyát és az ajándék kártyát is. Miközben a Google egyelőre csak az Egyesült Államokban lép piacra a fejlesztéssel, a MasterCard Európában mutatja be az új megoldását. A MasterCard Mobile alkalmazás európai premierjére egy kis uniós piacon, Magyarországon kerül sor.
A MasterCard a Cellumot választotta az új fizetési megoldás technológiai rendszerszállítójának és -üzemeltetőjének (Trusted Service Manager TSM). A szolgáltatás bevezetésében a mobilszolgáltatók közül a Magyar Telekom és a Telenor, a pénzügyi szolgáltatók közül az FHB Bank vesz részt.
A magyar fejlesztők olyan biztonságos rendszert alkottak, ahol a bankkártyánkat egyszerűen és gyorsan a telefonunkra „másolhatjuk”, és így kezdeményezhetünk tranzakciókat. Az alkalmazás egyesíti a mobiltelefon kényelmét, a bankkártya előnyeit és a hagyományos vagy internetes bankkártya-terminál funkcióit, hogy elfelejthessük az egyenlegfeltöltés, postai csekkbefizetés, pénzküldés, elektronikus vásárlás eddigi nehézségeit.
Az alkalmazás egyszerre négy platformon (iPhone, Android, Windows Mobile, SIM) is elérhető, így lényegében az összes mobiltelefon tulajdonos igénybe veheti. A Cellum által fejlesztett ún. integrált QR-kód-alapú rendszer az ügyfél számára egyszerűen használható, a kereskedők számára pedig gyors és biztonságos tranzakciót biztosít.