A GPS flottakövetés legalább évi tízszázalékos üzemanyag megtakarítást eredményez bármely vállalkozásnak, szakterülettől függetlenül. Ennek ellenére a hazai cégeknek csupán nyolc százaléka váltott flottakövetésre, miközben, állítják a szakértők, tíz autónként több mint másfélmillió forintot dobnak ki az ablakon, amely Magyarországon összesen 120 milliárd forintos pazarlást jelent évente. Az összeg nagyságát jól érzékelteti, hogy legfeljebb ennyit szán a kormány a Népstadionra 2014-ig, de ebből a pénzből építhetnének például három Kőröshegyi völgyhidat, vagy egy M4-es autópályát Budapest és Szolnok között.
Nagyon alulbecsült, tízliteres átlagfogyasztással és 400 forintos üzemanyagárral számolva évi 38 ezer km futásteljesítmény mellett a vállalkozások minden tíz autón legalább 1,5 millió forintot spórolhatnának meg a GPS alapú flottakövetéssel. A haszonjárművek zöme ennél többet megy és fogyaszt, és az üzemanyagok is drágábbak már 400 forintnál.
A Tigáznál a flottakövetés három évvel ezelőtti bevezetésének eredeti oka is a költségcsökkentés volt, de utóbb a lépés jóval több területen bizonyult hasznosnak − ismertette saját példájukat a vállalat flottáért felelős vezetője. Már a kezdetektől 11 százalékos üzemanyag megtakarítást értek el úgy, hogy a járműpark még némileg gyarapodott is. Ehhez hozzáadódott a menetlevelek és a munkalapok elektronikus előállítása révén megtakarított bérköltség, ugyanis ezek feldolgozását a korábbi 8-10 fő helyett ma egy ember végzi. Ellenőrzöttek a tankolások, elmaradtak a bejelentetlen magánutak.
Számos vállalat számolt be hasonló tapasztalatokról Magyarországon, így például az ELMÜ, a MOL, a Philip Morris, a Coca-Cola vagy a Dreher, de a rendszer az üzleti környezet szigorodásával egyre gazdaságosabbá válik, így mára már 10-20 járműből álló flottánál is néhány hónap alatt megtérül.