
Bemutatkozott Magyarország negyedik, magyar tulajdonban álló mobilszolgáltatója, az MPVI Mobil Zrt., melyet három nyereséges vállalat, a Magyar Posta Zrt. (10%), a Magyar Villamos Művek Zrt. (45%) és az MFB Invest Zrt. (45%) konzorciuma hozott létre.
Az új mobilszolgáltató célja, ahogy Kalmár István, a Zrt. igazgatóságának elnöke szavaiból kiderült, hogy versenyképes piaci szereplőként, hatékonyan és eredményesen működjön, valamint fokozza a versenyt a hazai mobilpiacon. Ezzel a lépéssel az elmúlt tíz év legjelentősebb mobilpiaci változása várható, amelynek nyertese az a sok millió, mobilt használó ügyfél, akik az erősödő verseny miatt magasabb szolgáltatási színvonalat és kedvezőbb felhasználási feltételeket várhat.
A vállalat előtt intenzív fejlesztési időszak áll, hogy ez év végére Budapest belső kerületeiben már saját hálózatán kezdje meg a sugárzást. Az új mobilszolgáltató mind hang-, mind adatalapú szolgáltatást is nyújt majd. A szolgáltató a beruházásokhoz szükséges pénzügyi forrásokat az iparágban megszokott módon - banki finanszírozásból, valamint saját tőkéből - fedezi. A szervezet felépítéséhez jelentős számban keresnek tehetséges szakembereket a vállalati működés minden területére, ugyanakkor a terv egy egyszerű, átlátható és a versenytársakhoz képest kisebb, rugalmasabb cég létrehozása.