Az Autodesk cég két egészen különleges, ingyenes szoftvert tett elérhetővé: az 123D Catch és az 123D Make lehetővé teszi, hogy bárki valós tárgyat készítsen abból, amit lefényképezett. Az 123D Catch közvetítésével megkapjuk a több szögből is lefotózott tárgy 3D-s modelljét, míg a Make abban segít, hogy – a 3D-sprinterek működési elvén alapulva – a végén kézbe is vehessük ezt a modellt.
A feladat tehát az, hogy minél több fotót készítsünk, lehetőleg minél több szögből, körbejárva modellünket (ami akár tárgy, de akár egy személy is lehet). Minél több a kép, annál jobb lesz a végeredmény. Ezután a Catch szoftver segítségével feltöltjük a képeket az Autodesk szerverére, ahol elkészül a 3D-s modell, amit – az objektum bonyolultságától függően – 10-20 percen belül visszakapunk, s többféle formátumba exportálhatunk.
Ekkor lép képbe az 123D Make, amelyik 2D-s rétegekre bontja a 3D-s modellt, és segítséget ad abban, hogy miként készítsük el rétegről rétegre, fából, műanyagból stb.
Ha valaki ezt túl bonyolultnak találná, az némi díjazás ellenében kérheti az Autodesktől a fizikai megvalósítást.