Az Amazontól mindenki retteg – fogalmazta meg frappánsan a könyv (és egyéb) áruház legfontosabb tulajdonságát Richard Curtis. „Ha könyváruházat üzemeltetsz, jogosan félhetsz, hogy az Amazon kiüt a nyeregből. Ha könyv- vagy újságkiadó vagy, egy reggel ara fogsz ébredni, hogy téged is kiütöttek a nyeregből”.
Curtis jóslata lassan beválik, az Amazon ugyanis eddig legnagyobb kampányába kezdett, aminek keretében szerzők árulják majd a jobbnál-jobb regényeket a hálózaton, a kiadók részvétele nélkül, közvetlenül az Amazonnal szerződve. Az ötletet nem kisebb név fogja a gyakorlatban megvalósítani, mint a szakmában veteránnak számító Laurence Kirshbaum, a Time Warner kiadó korábbi vezére. Az első szerződések máris tárgyalás alatt vannak, ezek között olyan jelentősebbek is találhatók, mint a Tim Ferris író következő regényére vonatkozó nyolcszázezer dolláros megállapodás. Ferris több mint húsz bestsellerrel rendelkezik, és ő még csak ez első a sorban, hamarosan több szerzőt is megkeresnek. Ha az ötlet beválik (és miért ne válna be?), akkor megeshet, hogy a könyvkiadók lassan teljesen kiesnek a kereskedelmi láncból, és csak az írók, az áruház és az olvasó marad.