Bár mostanában Kína neve elsősorban az Apple-lel kapcsolatban hangzik el, ha okostelefonokról beszélnek, a Reuters (India) híre szerint a kínai piac inkább az androidos mobilokat részesíti előnyben.
A tavalyi év végén az Android az okostelefon OS piac 68,4 százalékát mondhatta a magáénak, szemben 2011 első negyedévével, amikor ez a szám még csak 33,6 százalék volt. Az Android előretörése elsősorban a Symbian OS-t érintette hátrányosan, amelynek részesedése kevesebb mint a felére esett vissza.
Az Apple, akinek iPhone-ját elsősorban Kína gazdagabb városaiban veszik, szerény növekedést könyvelhetett el: míg 2011 első negyedévében 4,1 %-os volt az iOS piaci részesedése, addig ez a szám 5,7 százalékra nőtt az év utolsó negyedére.
Az Android ilyen nagymértékű előretörését természetesen az olcsó telefonok magyarázzák.