14,5 milliárd forint éves árbevétel, 440 dolgozó, 7 telephely, 20 000 tonna tészta – ez a Gyermelyi számokban. Tészta, malomipari tevékenység, és amit talán kevesebben tudnak, növénytermesztéssel és állattenyésztéssel is foglalkozik az 1990 óta működő, magyar tulajdonban lévő vállalat.
„A jó tésztának sok titka van, például a kiváló minőségű alapanyag, a bevált recept és ma már egy stabil számítógép hálózat is kell hozzá. A Gyermelyi az utóbbi években is meg tudta őrizni vezető pozícióját a piacon. Ez pedig részben annak is köszönhető, hogy modernizáltuk a cég működését biztosító informatikai és telekommunikációs háttérparkot, így a gazdasági visszaesés ellenére is növelni tudtuk cégünk hatékonyságát” – árulta el Sárossy Attila, a Gyermelyi Zrt. Gazdasági igazgatója.
A Gyermelyinél a belső adatátviteli rendszer az Invitel által biztosított VPN hálózaton és bérelt vonali interneten keresztül működik. A szerverek számára 2011-ben egy vadonatúj korszerű szervertermet alakítottak ki, mintegy 70 millió forintos beruházással. Ennek kialakításában és üzemeltetésében is az Invitel volt a vállalat szakmai partnere, tanácsadója. A virtualizáció, a megbízhatóbb szerverpark, az automatizált mentő egységek és a stabil telephelyek közötti hatékony kommunikációs csatorna kialakítása nagy előrelépés volt a vállalat életében.
A telephelyek egy telekommunikációs rendszerre kapcsolásával – a VPN megoldással –, a belső kommunikációs rendszer modernizálásával, illetve a szervervirtualizációval forintosítható eredményeket értek el, gyorsabban, pontosabban és kevesebb költséggel tudják ellátni feladataikat. Ez pedig nemcsak számukra, de vevőik és partnereik számára is rendkívül fontos.