Megérkezett a Bloomberg és a Gartner közös jelentése a kínai mobilpiac-részesedéssel kapcsolatban. Bár az Apple szinte egyeduralkodó a világ összes országában, Kínában valahogy mégsem sikerült elérniük azt a fajta rajongást, amire Európában és az USA-ban annyi példát láthattunk már… Kínában a legnépszerűbb gyártó a Samsung: a legutóbbi jelentés alapján 2011-ben háromszor akkora szeletet (24,3%) birtokoltak az ázsiai ország hatalmas piaci tortájából, mint az Apple (7,5%). Pedig az Apple próbálkozik, sőt: a harmadik legnagyobb kínai szolgáltató, a China Unicom már (129 millió előfizető) már 2009 óta árulja az Apple termékeket, köztük természetesen a mindig aktuális iPhone-okat is.
A Samsung népszerűségének, és az Apple lemaradásának oka (amellett, hogy telefonjaik semmivel sem rosszabbak mint az iPhone), hogy a legnagyobb szolgáltató, a China Mobile (650 milló előfizető, leírni is szörnyű…) és Jobs cége a mai napig nem tudott megegyezni az Apple termékek forgalmazásával kapcsolatban. A Samsung viszont mindhárom kínai mobilszolgáltatón keresztül értékesít, így gyakorlatilag a teljes kínai piacot elérik: ez több mint egymilliárd mobilfelhasználót jelent. Világviszonylatban a helyzet fordított: az Apple a piac negyedét bitorolja (25%), míg a Samsung a második helyen tanyázik (21,7%)