Vannak játékok, melyek már megjelenésük előtt kasszasikernek vannak titulálva. Ez később vagy igaznak bizonyul (Mass Effect) vagy nem (Duke Forever, DA2). Vannak játékok melyekről senki nem hallott, a fejlesztőcsapat ismeretlen, de megjelenés után ilyen-olyan okból mégis kasszasiker válik belőlük (Trine, Limbo, Minecraft). Végül vannak játékok, melyek kasszasikernek is néznek, ki, nagy stúdiók állnak mögötte, a sajtó folyamatosan kapja a marketing anyagokat, majd egyszer csak… csend. Játékok, melyek eltűntek a süllyesztőben, vagy legalábbis nagyon nehezen akarnak elkészülni. Lássuk!
The Last Guardian
Fumito Ueda kilépett a Sony-ból, és független játékfejlesztő céget alapított ICO néven. A LAst Guardian c. hallgató játék valóban epikus, legalábbis a trélerek alapján, a gond csak az vele, hogy úgy tűnik soha nem lesz kész.
Hogy egészen pontosan mi állhat a háttérben azt nem tudni, mi tippelünk arra, hogy az ICO csapata nagyobbat akart harapni, mint amennyit fogaik elbírtak (jól látszik az előzetes videóból, hogy a project igen ambíciózus, főleg ha mindezt konzolon akarják). Az eredeti megjelenési időpont 2009 lett volna, aztán lett belőle 2010, később már az sem. Közben a Gamestop is visszavonta az előrendeléseket (megjelenési időpont hiányában), márpedig a szakmában ez nem jó hír… Kár érte, a játék nagyon ígéretesnek tűnt, reménykedünk, hogy egyszer azért elkészül…
Fallout Online
Az Interplay (az eredeti, klasszikus Fallout kiadója) és a Bethesda (az új generációs, Fallout 3 kiadója) nem győznek pereskedni, hogy most akkor egészen pontosan kinél is vannak a jogok, egy Fallout univerzumban játszódó MMORPG fejlesztéséhez?
Miközben ők nem tudnak megegyezni, a bőszen ígérgetett (lassan 208 óta hallunk róla híreket) Fallout MMO csak nem akar elkészülni. Ha ilyen tempóban haladnak, mire elkészül már nem is fog érdekelni senkit (addigra mindenki SWTOR-ozik esetleg WOW2-vel játszik majd…)
Beyond Good And Evil 2
Michael Ancel a világ egyik legtehetségesebb játékfejlesztője és „vízionáriusa”. Játékai általában műfaj teremtők és egyediek – valaamint egyfajta átok is ül rajtuk. Micheal legutóbbi játéka (Rayman: Origins) a sajtó által az egekbe lett magasztalva, és mégis… Az eladási adatok rosszak. Előző játéka, az immár klasszikus (most jelent meg felújítva konzolra) Beyond Good And Evil fantasztikus a maga nemében, sőt rengeteg játék használta fel azóta az ott bevezetett eljárásokat (RPG/lopakodás/kaland elemek vegyítése TPS akcióval). Az eladási adatok? Nagyon rosszak voltak.
Szegény Michael úgy tűnik nem jó csillagzat alatt született. Nagy kár, mert ezzel a BGE 2 is eltűnt a süllyesztőben, igaz soha nem cáfolják, hogy beszüntették volna a fejlesztést, de egy-két videón kívül hosszú évek óta semmi hír.
STALKER 2
Sokak kedvenc játéksorozatának beszüntetését (és a stúdió megszűnését) decemberben jelentette be a GSC. Nagy kár, mert a játék egyedülálló volt. Később bejelentették, hogy a fejlesztők önerőből tovább dolgoznak a félbehagyott játékon, igaz, erre pénzük nincs, szóval egyelőre inkább befektetőket keresnek…
Lássuk be, az igyekvés dicséretes, de ilyen nagyságú fejlesztések már nem igazán szoktak működni úgy, hogy „szabadidőmben befejezem a garázsban”. STALKER 2 tehát nem biztos, hogy nem lesz, de azért ne éljük bele magunkat… Kár, ez volt az egyetlen játék, amiben láthattunk ZIL teherautókat és igazi szovjet-kockapanel házakat…