Érdekes adatokkal szolgál a Skyrim a szoftverkalózkodás habzó szájú ellenzőinek, sőt a különböző, trükkös DRM-megoldásokban bízó kiadóknak is. Úgy tűnik ugyanis, hogy ha valami jó, és igény van rá, akkor nem kalózkodunk.
![](https://img.hvg.hu/Img/7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c/ed0594a9-df07-4aac-8d93-dc171be5f145.jpg)
Természetesen a Skyrim a példa, hiszen a Bethesda nem túl komoly másolásvédelemmel ellátott játéka úgy fogy mint a cukor. Megjelenésének napján háromszázezer ember játszotta a Steam-en; és ez csak az első nap, és csak a Steam, és cska a PC-s verzió… A Bethesda mára valószínűleg fürdik a dollárokban, az első hétmillió legyártódd DVD felét már az első napokban elkapkodták a vásárlók. Visszatérve eredeti témánkhoz: a Skyrim nem olcsóbb, mint más játékok. Sőt, viszonylag könnyen törték fel a cracker-csapatok, hiszen nincs benne komoly DRM. Ennek ellenére, üzletileg hihetetlen siker. Lehet, hogy valójában annyi az egész, hogy ha igényes és jó egy játék, akkor bizony megvesszük? Ilyen egyszerű lenne?