Játékok és reklám – első hallásra szuper módon társítható médiumok, ennek ellenére a marketing zsenik (illetve jelen esetben „zsenik” – az idézőjel jogossága pillanatokon belül nyilvánvalóvá válik) már évek óta próbálkoznak a fájdalommentes és rentábilis megoldásokkal. Láthattunk már játékokba „csempészett” reklámokat, hirdetőtáblák és termékek formájában (pl. Hellgate) – nem vált be. Láthattunk már játék speciális szereplőket, akiket marketing célból erőltettek bele játékokba (Mass Effect 3- Jessice Chobot): nagyon nem vált be. És persze voltak a szokásos játék előtt, után megjelenő reklámok – szintén nem váltak be. A bágyadt, meleg időjárás és a pénzügyi válság a Sony marketingeseinek is az agyára ment, a „zsenik” (idézőjel!) most azt találták ki, hogy mi lenne, ha a PS3 tulajok, játszadozás közben egyszer csak egy bazi nagy reklámmal szembesülnének. Játék közben!
Ezt annyira komolyan vették, hogy be is nyújtottak egy szabadalmat. A reklám megjelenik, majd adott idő múlva egy kattintással folytatható a játék. Gratulálunk – alig várjuk, hogy elinduljon, élvezet lesz látni, ahogy a Sony egy huszárvágással lehúzza magát és játékainak forgalmi adatait a WC-n… Még arra is figyeltek, hogy a hirdetés után a játék kicsit „előbb” induljon újra (visszatekerik kicsit), ha esetleg meghalnánk az akció hevében arcunkba robbanó üdítő-reklám miatt, akkor se legyen gond, pár perccel korábbról kezdhetjük újra. Jó hír, hogy volt már olyan Sony szabadalom, ami nem valósult meg, szóval van remény, hogy egy kicsit is hozzáértő szociológus/piackutató/tesztcsoport/marketinges elmagyarázza a „zseniknek” (kár, hogy nem lehet dupla idézőjelet rakni), hogy egy ilyen húzással bizony halálra ítélik magukat. Részünkről csak annyit tennénk hozzá, hogy: „Maaaargit! Nooooormális?”