A Harris intézet 2499 felnőtt amerikait kérdezett az ünnepi bevásárlással kapcsolatban. A megkérdezettek 28%-a úgy tervezi, hogy be sem teszi a lábát egyetlen üzletbe sem, az ünnepi beszerzéseket kizárólag online fogják bonyolítani.
Dan Olds, a Gabriel Consulting Group elemzője szerint, ez egyáltalán nem meglepő, az online kereskedelem idén fogja elérni az áttörési pontot. „Most annak lehetünk tanúi, hogy lassan megfordul a fontossági sorrend: míg régebben az első opció a legközelebbi vagy a kedvenc üzlet és bevásárlóközpont volt, a következő években az első opció az internet lesz, és csak utána jönnek a lokális üzletek”. November első heteiben a vásárlók 9.7 milliárd dollár forgalmat bonyolítottak az interneten, ez 14%-al több a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. A legjobb nap november tizenhatodika volt, ekkor egy nap alatt 688 millió dollár cserélt gazdát online.