Október elején – a StatCounter elemzésére hivatkozva – egy ezüstérmet már megszavaztunk a Chrome-nak világviszonylatban, s most ugyanezt a megtisztelő díjat veheti át a hazai böngészőpiacon is, igaz, kicsit más felállásban. Nálunk ugyanis nem a Firefoxot, hanem az Internet Explorert utasította maga mögé, a tűzróka 2009 áprilisa óta tartja vezető helyét.
A Chrome már 2010 kezdete óta negyedévente megbízható 3 százalékpont körüli növekedést produkált, és érdekes megfigyelni, hogy az idei év során a magyar böngésző piac domináns szereplői közül egyedül a Google böngészője tudott részesedésén javítani (+9,89 százalékpont), míg a többiek jelentős veszteségeket szenvedtek a vizsgált időszakban (Firefox: -5,07 százalékpont; IE: - 5,62 százalékpont) – derül ki a Gemius jelentéséből.
Míg a Chrome, az Opera és a Firefox felhasználói már kiválóan teljesítenek az új verziók adoptálásának tekintetében – többek között a böngészők beépített automatikus frissítési rendszerének köszönhetően –, az Internet Explorer esetében ez nem mondható el. A 9.0-ás verziónak 3 hónapba tellett, hogy utolérje a már lassan 10 éves MSIE 6.0-át, a 7.0-át csak október utolsó hetében érte be, és még mindig jelentősen le van maradva 8.0-ás testvérétől.
S hogy mi ennek az oka? Nos, az IE 9.0 növekedési potenciáját egyébként erősen visszatartja, hogy nem kompatibilis a Windows XP-vel, mely a magyar piacon még mindig a legelterjedtebb operációs rendszer. Az IE 9.0-val kompatibilis Windows Vista és Windows 7 összesített részesedése mindössze a 40%-os küszöböt súrolja. Bár a vezető XP pozíciója fokozatosan erodálódik (-12,23 százalékpont az év eleje óta), 56,95%-os piaci részesedésével még mindig toronymagasan vezet. Az év legdinamikusabban növekvő operációs rendszere, a több mint 12 százalékpontos fejlődést produkáló Windows 7, körülbelül a piac harmadát birtokolja (34,93%). A dobogó alján álló Vista igazán sosem vetette meg a lábát a hazai piacon és mostanra 2009-es „csúcsteljesítményének” felénél is kisebb részesedére zuhant (4,46%).