Úgy tűnik lassan minden játék fejlesztő áttér a Kickstarterre, és a nagy kiadók bevonása nélkül, közvetlenül a rajongók támogatásával fognak játékokat készíteni. Ez persze kicsit korai jóslat, elnézve azonban a Tim Schafer által „összekalapozott” hárommillió dollárt, illetve a Wasteland által éppen a napokban átlépett egymillió dolláros álomhatárt, lehet, hogy pár év és ez lesz a normális.
![](https://img.hvg.hu/Img/7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c/7d014bcb-8a8e-427c-8716-281642290e5a.jpg)
Játékot akarsz készíteni? Állíts össze egy csomagot, koncepciókkal, leírással, szerezz néhány nagynevű fejlesztőt és dizájnert, majd posztold ki a Kicstarterre, hogy mennyi pénzre van szükséged. Ha jó az ötlet, és a netezők úgy érzik érdemes rá áldozni, akkor összejön a pénz. Mindenki jól jár – a rajongók pontosan olyan játékot kapnak, amilyet akarnak (hiszen ők finanszírozzák), a fejlesztők pedig megszabadulnak a sokszor rettenetes ötleteket, DLC-ket, határidőket és DRM-et rájuk erőltető kiadóktól (DA2 blamázs, ugye-ugye…) Ezúton is gratulálunk a Wasteland-nak, kíváncsian várjuk hová vezet ez az új „őrület”…