Szerintünk. Annak ellenére, hogy sokan temetik a műfajt, mi hiszünk benne, hogy ennek pont az ellenkezője igaz. Minden évben kiderül, hogy egyre nagyobb létjogosultsága van a civil újságírás ezen formájának. A blogolással olyan, személyre szabott médiatartalmak születnek, amelyek méltó ellenfelei az eddigi lineáris médiumoknak.
A haldoklást a szkeptikusok általában annak tulajdonítják, hogy egy-egy bejegyzés hosszúsága már nem köti le az olvasó figyelmét, így a klasszikus blogoknak nem sok értelmük marad, ha úgy is ott vannak a Twitterhez hasonló mikroblogok, és Facebookhoz hasonló közösségi oldalak. Az utóbbi években viszont megjelentek olyan blogok is, amelyek mélyre ásnak olyan témákban is, amelyeket egy hagyományos médium nem bír el. Ilyenek akár a közéleti vagy egyenesen szakértőinek mondható blogok. E mellett közvetlen hangvételű egyedi tartalmakat képesek előállítani, és a korábbi „énblogokkal” szemben tárgyilagos, szakszerű tanácsadói blogok jönnek létre. Újabban pedig már az üzleti élet szereplői is alkalmazzák a blogokat termékeik népszerűsítésére az ún. tartalom marketing keretein belül. Az új netes trendek között a blogokat ma már úgy olvassuk, mint az újságokat: "azt írta a blog szerzője", "blogján tette közzé", "a blog értesülése szerint". Gyakorlatilag blogokkal kelünk és fekszünk.
A hvg.hu-nál azonban nem csak saját blogoszféránk kiépítése miatt gondoljuk úgy, hogy a blog nem halt meg. A kérdés, amire a 2012-es Goldenblogon keressük a választ, hogy akkor most mi a blog? Második nyilvánosság? Civil újságírás? Online bélyeggyűjtő-klub? Tartalom, vagy forma? Quo vadis magyar blog? És persze cui prodest?
A Goldenblog 2012 főszponzora, a Telenor Magyarország Zrt. részéről Kutas István úgy fogalmazott: „A Telenor mobilinternet előfizetőinek tábora folyamatosan növekszik, és ügyfeleink előszeretettel használják mobileszközeiket internetes információszerzésre. Meggyőződésünk, hogy a blogok fontos szerepet játszanak a tájékozódásban, a véleményformálásban és közösségépítésben, így minden tekintetben kiemelt figyelmet érdemelnek". "Nagyon jó kezdeményezésnek tartjuk a Goldenblogot, hiszen évről-évre lehetőséget biztosít az egyes blogok bemutatkozására, megmérettetésére. Örülünk annak, hogy Hipernet szolgáltatásunkkal idén is a díj mellett állhatunk” - tette hozzá a vállalat kommunikációs igazgatója.
További információk és részletek a verseny menetéről, annak pontos szabályairól, a szakmai zsűri összetételéről, a támogatókról és az ajándékokról a verseny hivatalos honlapján: www.goldenblog.hu .