szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Betilthatja a hamburger és a hasábburgonya reklámokban való szerepeltetését az Európai Unió. A közösség a gyermekek körében megfigyelhető egyre vészesebb elhízásnak kíván ily módon hadat üzenni.

Mint a ciprusi Markosz Küprianu, a fogyasztóvédelemért felelős uniós biztos a Financial Times brit üzleti napilapnak fogalmazott: „Eddig mi nevettünk az amerikaiakon, ám az elhízás mostanra európai jelenséggé vált.”

Küprianu tervei szerint a specifikus hamburger- és burgonya-tilalom mellett iskolák környékén általános reklámtilalom vonatkozna a fast-food éttermekre, amelyek az oktatási intézményektől csak meghatározott távolságra hirdethetnének.

„Az ágazat visszajelzései kedvezőek, ezért optimista vagyok. Tény ugyanakkor az is, hogy ha nem sikerül megegyeznünk, törvény formájában fogjuk elképzeléseinket kikényszeríteni” – fogalmazott a biztos.

Tervei szerint Küprianu márciusban terjeszti elő a javaslatot, amely 2006-tól léphet érvénybe.

Jól dokumentált kalóriakúra
Super Size Me címen futott a nyáron az az amerikai dokumentumfilm, amely a fast food ételek egészségkárosító hatására kívánta felhívni a figyelmet egy furcsa kísérlet dokumentálásával.

A film rendezője, Morgan Spurlock bizonyára élete végéig átkozni fogja az ötletet, a film egy hónapig tartó forgatása alatt ugyanis 12 kilót szedett fel, tönkretette a szexuális életét és depressziós lett. Mindezt úgy érte el, hogy 30 napig kizárólag a McDonald’s éttermeiben étkezett, és az eladók minden kérdésére igennel válaszolt.

A gyorsétteremlánc a filmhez csupán azt a kommentárt fűzte, hogy aki huzamosabb ideig napi 5 ezer kalória fölött étkezik, ne csodálkozzon, ha elhízik. Vagyis a lánc mindenkit felnőttnek tekint, s vélelmezi, hogy étkezési szokásait tudatosan alakítja.

















HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Világ

Eltiltották Clintont a hamburgerektől

A szívműtéten átesett Bill Clinton volt amerikai elnök a jövőben a hamburgerek mellett kénytelen lesz lemondani a hasábburgonyáról és a hotdogról is.

Gazdaság

Iszlámista hamburgerbojkott a Közel-Keleten

Hiába a McFalafel, a McDonald’s már csomagol, a Coca-Cola pedig tehetetlenül nézi a rivális, „iszlám” Zam Zam kóla térnyerését. A közel-keleti muszlim országokban az elmúlt egy évben negyven százalékkal estek vissza a nyugati gyorsétteremláncok és üdítőital-forgalmazók összesített bevételei, s az arab fogyasztók nyugatellenessége a régió legirigyeltebb munkahelyeit veszélyezteti. 

Gazdaság

Újrahasznosított reklámokkal a hamburgerpiacért

Óvodások veszekedését idéző reklámharcot vív egymással a két gyorsétterem-óriás - a McDonald's és a Burger King - németországi vállalata. A pillanatnyi állás alapján a Burger Kingnél az előny, a szópárbajokban aratott siker azonban nem feltétlenül jelentkezik a profitban.

Gazdaság

Jól fogynak a hamburgerek

Az amerikai McDonald's a tavalyinál 42 százalékkal magasabb eredményt ért el pénzügyi évének szeptember 30-án befejeződött harmadik negyedében.