 Highlander, a hibrid terepjáró |
A Toyota szárnyalása 2003-ban kezdődött, akkor a második helyről leszorította az ugyancsak amerikai Fordot. A japán óriás néhány adatban már most is világelső. Piaci tőkeértéke 177 milliárd dollár, nagyobb, mint az utána következő három autógyáré együttvéve. A General Motors a tizedik, a Ford a 13-ik ebben a rangsorban. A Toyota termeli egyszersmind a legnagyobb adózott eredményt a világ járműipari csoportjai közül. A márciussal záruló pénzügyi évben több mint 10 milliárd dolláros pozitív eredményt várnak a piaci elemzők. A General Motors idén eddig 4 milliárd dollárt vesztett, és a Ford is veszteséges volt a harmadik negyedévben amerikai értékesítési nehézségek miatt.
Az egész idei üzleti évre a Toyotánál 8,03 millió jármű eladását valószínűsítik, a korábban jósolt 7,97 millió helyett. Várhatóan az USÁ-ban tervezett 2,5 milliónál ötvenezerrel több Toyotát adnak el, Japánban 10 ezerrel fejelik meg a 2,42 milliós tervet.