Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a74e2d79-97c4-4722-a04b-0ccbc5a79d08","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az egyik szerelvény vezetője figyelmen kívül hagyta a tilos jelzést, és elindult a szemből érkező vonat irányába.","shortLead":"Az egyik szerelvény vezetője figyelmen kívül hagyta a tilos jelzést, és elindult a szemből érkező vonat irányába.","id":"20250517_gysev-vonat-vasvar-zalaszentivan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a74e2d79-97c4-4722-a04b-0ccbc5a79d08.jpg","index":0,"item":"31b214a8-2303-4ad5-aeb9-214cd6b48c57","keywords":null,"link":"/itthon/20250517_gysev-vonat-vasvar-zalaszentivan","timestamp":"2025. május. 17. 21:30","title":"Egymással szembe ment két vonat Vasvárnál, pár száz méteren múlt a baleset","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a43599e7-17ec-45f7-917b-73c27eb8f418","c_author":"Tornyos Kata","category":"gazdasag","description":"Sokszor a lelkes, pályakezdő fiatalok bizonyulnak a legmegbízhatóbb munkaerőknek, mégis előfordul, hogy a tapasztaltabb kollégák támogatás helyett megalapozatlan előítéletekkel fogadják őket.","shortLead":"Sokszor a lelkes, pályakezdő fiatalok bizonyulnak a legmegbízhatóbb munkaerőknek, mégis előfordul, hogy a tapasztaltabb...","id":"20250519_palyakezdo-sztereotipia-kulonbseg-felelosseg-munka-z-generacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a43599e7-17ec-45f7-917b-73c27eb8f418.jpg","index":0,"item":"7a32dc5b-225a-498f-b4ee-9a76288e34c8","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250519_palyakezdo-sztereotipia-kulonbseg-felelosseg-munka-z-generacio","timestamp":"2025. május. 19. 09:00","title":"Ha ki akarnak rúgni, hát tegyék – mitől félnek a fiatalok a munkahelyen?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5eff989d-5ca9-47ba-85f3-cdb3bbc46cd8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Samsung Galaxy S25 Edge megjelenésével már lehet egy konkrét elképzelése az embernek arról, milyen lesz majd az Apple minden eddiginél vékonyabb iPhone-ja, az iPhone 17 Air. Most egy újabb hír szivárgott ki a mobilról.","shortLead":"A Samsung Galaxy S25 Edge megjelenésével már lehet egy konkrét elképzelése az embernek arról, milyen lesz majd az Apple...","id":"20250518_apple-iphone-17-air-akkumulator-mererte-okostelefon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5eff989d-5ca9-47ba-85f3-cdb3bbc46cd8.jpg","index":0,"item":"c34be670-8672-4317-a280-964869d10e1b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250518_apple-iphone-17-air-akkumulator-mererte-okostelefon","timestamp":"2025. május. 18. 14:43","title":"Nagyon kicsi akkumulátort kaphat az iPhone 17 Air, de állítólag nem a méret a lényeg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bf0129e1-efd5-46ae-87d0-7d34b973e225","c_author":"Bálint Dávid","category":"360","description":"Nem túlzás azt feltételezni, hogy akinek kertje van, az év közben szeretné meglepni magát és családját egészséges, „íze van” zöldségekkel és zamatos gyümölcsökkel. Ennek egyik kulcsát sokan – nagyon helyesen – talajaink minőségében, a talaj-előkészítésben látják. Hogyan tesztelhetjük a kerti talajt egy egyszerű és okos alkalmazás segítségével, és mi a teendő, ha azt találjuk, hogy kimerült? ","shortLead":"Nem túlzás azt feltételezni, hogy akinek kertje van, az év közben szeretné meglepni magát és családját egészséges, „íze...","id":"20250517_rossz-talaj-kimerult-talaj-kerteszkedes-slakes-applikacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bf0129e1-efd5-46ae-87d0-7d34b973e225.jpg","index":0,"item":"cb36ea96-b818-46bd-8543-42a9760897e4","keywords":null,"link":"/360/20250517_rossz-talaj-kimerult-talaj-kerteszkedes-slakes-applikacio","timestamp":"2025. május. 17. 15:45","title":"Így deríthetjük ki, hogy kimerült-e a talaj, javítanunk kell-e kertünk földjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a7b5fd1-6fa9-4fed-b8d2-3f96a0979c18","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"India gazdasági ereje, Pakisztán ingatagsága és kettejük fegyverkezési versenye egyre veszélyesebbé teszi a viszályukat, amelyet ezúttal ismét sikerült lecsendesíteni. Kérdés, így lesz-e a következő alkalommal is.","shortLead":"India gazdasági ereje, Pakisztán ingatagsága és kettejük fegyverkezési versenye egyre veszélyesebbé teszi...","id":"20250517_hvg-india-pakisztan-tuzszunet-usa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a7b5fd1-6fa9-4fed-b8d2-3f96a0979c18.jpg","index":0,"item":"0b3ebe23-37b9-44db-a2d3-06518e0017ec","keywords":null,"link":"/360/20250517_hvg-india-pakisztan-tuzszunet-usa","timestamp":"2025. május. 17. 14:30","title":"Nem lesz béke India és Pakisztán között a kasmíri kérdés rendezéséig, márpedig ez belátható időn belül lehetetlen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"708ac41f-79bf-4ed9-8ede-82a894aa3944","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A kormányfő Facebook-oldalára kirakott előzetesbe az Ukrajna EU-tagsága elleni mondatokat vágták be.","shortLead":"A kormányfő Facebook-oldalára kirakott előzetesbe az Ukrajna EU-tagsága elleni mondatokat vágták be.","id":"20250517_Orban-harangozta-be-hogy-interjut-adott-Gonczi-Gabornak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/708ac41f-79bf-4ed9-8ede-82a894aa3944.jpg","index":0,"item":"fd56c812-85c5-4d08-84fd-45461c1f66bd","keywords":null,"link":"/itthon/20250517_Orban-harangozta-be-hogy-interjut-adott-Gonczi-Gabornak","timestamp":"2025. május. 17. 11:30","title":"Orbán Viktor beharangozta, hogy interjút adott Gönczi Gábornak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e97c008-dbeb-4251-b39b-9bf9f60b22a1","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Több olyan konténer is szerepel a MoHu térképén, ami a valóságban nem létezik, vagy ha mégis, akkor nem ott, ahol jelzik. A ténylegesen létező konténerek száma azonban így is megduplázódott.","shortLead":"Több olyan konténer is szerepel a MoHu térképén, ami a valóságban nem létezik, vagy ha mégis, akkor nem ott, ahol...","id":"20250517_mohu-hasznalt-ruha-kontener-terkep","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e97c008-dbeb-4251-b39b-9bf9f60b22a1.jpg","index":0,"item":"90c5a7a7-2f84-454f-8849-a668c1dba592","keywords":null,"link":"/elet/20250517_mohu-hasznalt-ruha-kontener-terkep","timestamp":"2025. május. 17. 19:45","title":"Fantomkonténerekkel gyűjti a használt ruhát a MoHu","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1917a1ac-0bb2-4507-888f-cc8e9dc268f7","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Jövő héten két napon át tart majd a budapesti rendezvény.","shortLead":"Jövő héten két napon át tart majd a budapesti rendezvény.","id":"20250517_Erdogan-Aliyev-Budapest-Turk-Tanacs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1917a1ac-0bb2-4507-888f-cc8e9dc268f7.jpg","index":0,"item":"78b7fb91-21bb-4746-a926-4696f612fc15","keywords":null,"link":"/itthon/20250517_Erdogan-Aliyev-Budapest-Turk-Tanacs","timestamp":"2025. május. 17. 17:24","title":"Erdogan és Aliyev is Budapestre jön a Türk Tanács találkozójára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Felipa Massa tavalyi világbajnoki címe egyetlen ponton és pár másodpercen múlt csak, nem csoda, hogy az interlagosi szezonzáró futam dobogójának tetején a könnyeivel küszködött. Megbízható teljesítményt nyújt a Ferrarinál, 2008-ban pedig a csapaton belül teljesen egyenjogúvá vált a favoritnak tartott Kimi Räikkönennel. Massa idén már az egyik fő esélyesként vág neki a szezonnak.
Teljes név: Felipe Massa Állampolgárság: brazil Született: 1981.04.25., Botucatu, Brazília Jelenlegi csapata: Ferrari Eddigi csapatai: Sauber (2002, 2004 – 2005), Ferrari (2003-tesztpilóta, 2006-tól) Rajtszáma: #3 Futamok: 106 (105) Győzelmek száma: 11 Pole pozíciók: 15 Dobogó: 27 Leggyorsabb körök: 11 Eddigi szerzett pontjai: 298 Tavalyi (2008) helyezése: 2. (97 pont)
Jarno Trulli tavaly ismét bizonyította rátermettségét és vezetői kvalitásait, hiszen amellett, hogy kilencedik helyen végzett a világbajnoki pontversenyben, jó pár futamon megszorongatta a legjobb autókat azzal a Toyotával, amely közepesnek számit ebben a mezőnyben. Idén hasonló teljesítmény várható tőle, rutinja és tehetsége akár egy-két futamon a dobogóra emelheti.
Heikki Kovalainen első szezonja a McLaren-Mercedesnél sikeresnek volt mondható annak ellenére, hogy 2007 után ismét csak a hetedik helyen végzett. Elfogadta, hogy a csapaton belüli erősorrendben csak a második helyre szorult, de végig megbízhatóan segítette csapatát. Várhatóan a 2009-es szezonban sem a világbajnoki címért fog küzdeni, de az élbolyban végez.
Nakadzsima Kazuki első éve észrevétlenül telt el, nem tőle voltak hangosak az újságok. Hozta a kötelezőt, szerzett pár pontot, de sem ő, sem csapattársa nem tudott kibontakozni a Williamsben. A mezőnyben most már egyetlen japánként versenyez tovább, várhatóan az idei évben is a mezőny hátsó részében végez majd.
A jelenlegi Forma-1-es mezőny nagy öregje, 14 éve versenyzik a legrangosabb autós sorozatban. Pályafutása csúcsa a McLarennél töltött éveire esik, ezt szeretné megismételni jelenlegi csapatánál. Nem a leggyorsabb, viszont a tapasztalatainak köszönhetően az egyik legrutinosabb pilóta. F1-es pályafutása lassan véget ér, de egyelőre biztos tagja az osztrák istállónak, és fontos pontokat szerez majd a csapatnak.
A német pilóta 2004-ben már lehetősget kapott négy verseny erejéig, utána az amerikai Champ Carban és az európai GP2 sorozatban szerepelt. Előbbiben megkapta az Év Újonca címet 2005-ben, utóbbiban pedig bajnoki címet szerzett 2007-ben. Ekkor már tesztpilótaként dolgozott a BMW-nél, szerződést mégis a Toyotától kapott. Glock nagy küzdő, az évben kimondottan az a célja, hogy csapattársát, Jarno Trullit utolérje.
Kimi Räikkönen friss világbajnokként nagy várakozással nézhetett a 2008-as szezon elé. Ehhez képest a csalódást keltő harmadik helyre fért csak be, még csapattársa, Felipe Massa is megelőzte a világbajnoki pontversenyben. Két szezon között erősen fogadkozott: a rajongók idén már egy új Kimit fognak látni. Sokan őt tartják az idei szezon esélyesének, de ha most sem hozza a tőle elvárt eredményeket, kérdésessé válhat jövője a Ferrarinál.
Mark Webber minden évben megbízható teljesítményt nyújt, de annak ellenére, hogy vitathatatlanul gyors pilóta, pályafutását elkerülték a nagyobb istállók bajnokesélyes versenyautóikkal. Webber így maradt szürke eminenciás, aki néha meglepő dolgokat tud mutatni, mégis mindig a középmezőnyben végez. Nagy valószínűséggel így lesz ez idén is.
2002-ben mutatkozott be a Hungaroringen, majd két évig a BAR (később Honda) csapatánál volt tesztpilóta. Mivel a japán gyári istálló a Super Agurinak is motorbeszállítója, nyomására a kisebbik istálló beültette Davidsont az egyik autójába. Év elején az SA-nál pénzügyi gondok miatt fizetős pilótát akartak a helyére ültetni, de a Honda nyomására megúszta és maradt. Nem sokáig, a csapat négy futam után kiszállt a Forma-1-ből, vele pedig a pilóta is.
Nico Rosberg 2008-as szezonja nem éppen úgy alakult, ahogy tervezte, hiszen a Williams volánjánál nem tudott átlépni saját árnyékán. Hatalmas tehetségként harangozták be, de tavaly jó néhányan eltakarták őt teljesítményükkel. Hűséges maradt ugyan az istállójához, de szinte biztos: ha itt marad, ugyanolyan tehetségként lesz számontartva, mint Jenson Button vagy Mark Webber, akik sosem tudták igazán kamatoztatni tehetségüket.
Nelsinho Piquet 2008-ban váratlanul bukkant fel és igazolt a Renaulthoz, hiszen azon kívül, hogy jól cseng a neve, nem sok minden volt mögötte. Legkevésbé Forma-1-es tapasztalat. Az idényt katasztrofálisan kezdte, szóba is került a távozása. A szezon második felében összeszedte magát és bebizonyította, hogy helye van a Száguldó Cirkuszban. Jövőre az autó erősödésével jobb teljesítményt várhatunk tőle.
Mint mindenki a Forma-1-ben, ő is gokarttal kezdett, elsősorban azonban nem szülőhazájában, hanem Európában. 2002 óta a Száguldó Cirkusz tagja, teljesítménye vegyes, bár elmondható, hogy sosem volt alatta igazán erős autó. Csapata, a Super Aguri sajnos az első négy futam után pénzügyi nehézségekre hivatkozva kivált a Forma-1 idei küzdelmeiből, így Szato 2008-as idénye befejződött.
Nick Heidfeldre idén a szürke eminenciás szerepe jutott a BMW Sauber csapatánál. Csendben tette a dolgát, és 2009-ben négy alkalommal visszhang nélkül behozta a BMW-jét a második, végül pedig a hatodik helyre - megelőzve többek között egy McLarent-Mercedest is. Megbízható, de csendes pilóta, aki várhatóan idén sem fog beszállni a világbajnoki címért folytatott versenybe, de joggal várhatunk tőle néhány meglepő eredményt.
Robert Kubica idén megszerezte várva várt első futamgyőzelmét, majd azonos pontszámmal Kimi Räikkönen mögé szorult a világbajnoki pontversenyben. Szezon elején roppant magabiztos volt ő is és a BMW istálló is, a hajrára azonban elfogyott a lendület. Ennek ellenére Kubicának várhatóan idén is komoly beleszólása lehet a pontversenybe, a dobogóra várható.
Barrichello jövője sokáig kérdéses volt a 2009-es szezon előtt, hiszen azt se lehetett tudni, a Honda egyáltalán megmenekül-e. Csapatfőnökének, Ross Brawn-nak köszönhetően végül az istálló és a rutinos brazil pilóta is folytathatja Forma-1-es pályafutását. A Brawn GP autói ráadásul kellemes meglepetésként a tesztidőszak egyik leggyorsabbjainak bizonyultak.
Bár versenyzői előélete impozáns volt, tavaly nagyon eltűnt csapattársa, Sebastian Vettel árnyékában. Sokáig kérdéses volt idei szerződése, de a német pilóta távozása után a Toro Rosso vezetői úgy döntöttek, újabb esélyt adnak Bourdais-nak. Ha idén Buemi is jobb lesz nála, akkor viszont könnyen lehet, hogy karrierje utolsó Forma-1-es idényének fut neki 2009-ben.
Giancarlo Fisichella egyik legsikertelenebb éve volt a tavalyi, bár az is igaz, hogy az egyik leggyengébb autó volt alatta. Nem szerzett pontot a 2008-as szezon folyamán, idén talán megnyílik előtte az út, hogy jelezze: ő is a mezőnyben van. Az egyik legrutinosabb pilóta, de a Force Indiánál feltételezhetően már csak levezet.
Lewis Hamilton gyakorlatilag első számú pilótává avanzsált a McLarennél Fernando Alonso távozásával. Rászolgált a bizalomra, vezetési stílusán nem nagyon látszik a tapasztalat hiánya. Tavalyi második helye után idén egy drámai zárófutamon szerezte meg a világbajnoki címet, ami további önbizalmat adhat neki - nem mintha ilyen téren problémái lennének. A 2009-es szezon egyik legnagyobb esélyese.
A Toro Rossónál nehézkesen indult be a karriere, hogy aztán mindennél gyorsabb száguldásba kezdjen. 2008-ban megszerezte első futamgyőzelmét a Toro Rossóval, ezzel pedig olyannyira kivívta a szakma elismerését, hogy sokan Michael Schumacher lehetséges utódjaként kezdték emlegetni a tehetséges fiatal pilótát. Pletykák szerint a Red Bulltól a Ferrarihoz vezet majd az útja.
Mivel a Honda a 2008-as szezon végén bejelentette távozását a Forma-1-ből, veszélybe került brit pilótájának, Button karrierje is. Miközben Ross Brawn új tulajt keresett, már biztosította a pilótát: ha istálló lesz, ő is marad. Végül éppen a csapatfőnök oldotta meg a gondokat, így Button sorsa egyértelművé vált. A Brawn GP alkalmazottja lett.
Fernando Alonso 2008-ban bebizonyította, miért tartják sokan a Forma-1 jelenlegi legjobb pilótájának. A Renault nem volt idén acélosnak nevezhető, a kétszeres világbajnok spanyol ennek ellenére két futamgyőzelmével végül az ötödik helyen végzett. Flavio Briatore csapatfőnök nagyszabású erősítést ígért az új szezonra, hogy kivételes képességű pilótája megint a világbajnoki címért versenyezhessen. Ez nem Alonsón fog múlni, abban biztosak lehetünk.
A 2008-as szezon a vártaknak megfelelően alakult, a mezőny végén végzett a Force India. Sutil sem villogott, igaz, nem is volt mivel. Idén várhatóan ismét a sereghajtók között küzd majd azért, hogy ne legyen utolsó, bár a motorcserének és az új szabályoknak köszönhetően talán van esélye az előbbre lépésre.