szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Papírvékony kijelzőkön videoreklámokat közöl ősztől a CBS amerikai médiabirodalom hetilapjaiban – jelentette be a vállalat vezetése a múlt héten.

A CBS amerikai médiabirodalom a múlt héten bejelentette, ősszel az Entertainment Weekly nevű hetilapjában videoreklámok lejátszására alkalmas képernyőt és chipet helyez el kísérletképpen. A vállalat marketingigazgatója, George Schweitzer közölte, a PepsiCo-val partnerségben hozzák létre az új hirdetési formát, mely elsőként a Pepsi Max italt és a médiabirodalom Monday prime-time adásának tévéspotjait fogja vetíteni.

Az újfajta „nyomtatott” elektronikus médiumot azonban nem mindenki, csak a lapra New York és Los Angeles térségében előfizetők próbálhatják ki első körben, míg a hírlapárusoknál és a többi országrészben a videochip nélkül jelenik majd meg a hetilap.

A technológiát - mely több éve rendelkezésre áll, ám eddig széles körben nem alkalmazták – a Los Angeles-i Americhip gyártja és negyvenpercnyi videót képes tárolni és lejátszani a beépített memóriának és elemeknek köszönhetően. Az újságba beépített kijelző mindössze 2,7 milliméter vastag, 320-szor 240-es felbontású a képernyője és 65-70 percnyi lejátszást bír el az akkumulátora, melyet újra lehet tölteni egy mini USB csatlakozó segítségével. A TFT LCD (vékony film tranzisztoros folyadékkristályos kijeltző) technológián alapuló megoldást egy szénszálas védőkeretbe építik bele.

A Pepsitől nem szokatlan az újfajta hirdetési felületek és innovatív reklámozási technikák alkalmazása, legutóbb több millió 3D-s szemüveget osztott szét a SoBe LifeWater Super Bowl-os kampányára, míg nemrég egy új Mountain Dew íz bevezetésekor híres Twitter felhasználókat hívott meg egy Brooklynban megrendezett partira.

Schweitzer a videós újság kiadása kapcsán úgy vélekedett, logikus a Pepsi érdeklődése, hiszen a tévés reklámozás hanyatlik, elmúltak már azok az idők, amikor ha valamit televízióban reklámoztak, az biztos utat jelentett a fogyasztók pénztárcájához.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Még a ventilátor is elfújja a hajszálvékony képernyőt

0,05 milliméter vastag, 10 centi átmérőjű OLED-panelt mutatott be a Samsung az FPD International 2008 bemutató alkalmával. A flapping displaynek, azaz lebegő képernyőnek nevezett technológia nemcsak színhűen jeleníti meg az NTSC rendszerek színeit, hanem akár még vékonyabb is lehetne.

hvg.hu Tech

MacWorld 2008: bemutatták a világ legvékonyabb laptopját

A Macworld konferenciát és kiállítást általában nem csak a Macesek várják, hiszen itt szó szerint első kézből ismerhetik meg az Apple újdonságait, a cég első emberétől, Steve Jobstól. Így volt ez kedden este is.

MTI Tech

A legvékonyabb display olyan vékony, mint a papír

Az eddigi legvékonyabb, 9 hüvelykes (22,86 centiméteres), 0,29 milliméter mélységű képkijelzőt hozta létre a japán Bridgestone cég - jelentette be a világ legnagyobb gumiabroncs-gyára.