Biztonsági emberek vették át az irányítást több napra az egyik dunaújvárosi erőműben
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
A Delaware folyón üzemeltetett életveszélyes sétahajók betiltását követelik Philadelphia polgármesterétől a július 7-i vízi balesetben életüket vesztett magyar áldozatok családjainak jogi képviselői.
A jogi képviselők levelet intéztek Michael Nutter polgármesterhez, amelyben követelték, hogy tiltsa be a Duck Boat (kacsahajó) néven ismert vízibuszok üzemeltetését - erősítette meg telefonon Peter Ronai, a New York-i Ronai & Ronai ügyvédi iroda társtulajdonosa az értesülést, amelyet a Fox News philadelphiai stúdiója hozott hétfőn nyilvánosságra. Ronai a követelés részleteiről nem kívánt többet elárulni, rámutatva hogy az áldozatok jogi képviselőinek álláspontját kedden ismerteti Philadelphiában társa és felesége, Holly Ostrov Ronai, valamint Robert J. Mongeluzzi philadelphiai ügyvéd.
A philadelphiai Fox 29 televízió hétfőn azt állította, hogy birtokába jutott annak az augusztus 9-én kelt levélnek, amelyet a P. Szabolcs és a S. Dóra családját képviselő Robert Mongeluzzi intézett a város polgármesteréhez. "A családok nevében ellenezzük a kacsahajók üzemeltetését az Delaware folyón vagy más vizeken, és ebben a levélen megindokoljuk, hogy miért" - idézte a Fox Mongeluzzit. Az ügyvéd a levélben emlékeztet rá, hogy a szövetségi közlekedésbiztonsági hivatal (NTSB) egy 2000-ben lefolytatott vizsgálata hiányosságokat állapított meg a hajók úszóképességével és tetőzetével kapcsolatban, s a kifogások indokoltságát a 2010 nyarán bekövetkezett ismételten alátámasztotta.
"A Ride the Ducks Philly (társaság) 34-es kacsahajója 2010 július 7-én süllyedt el, rögtön azután, hogy a város uszálya felborította" - hangsúlyozza a levél, rámutatva, hogy korábban egy Miss Majestic nevű vízibusz járt hasonlóképpen, amikor vízzel megtelve nem lebegett a felszínen, hanem a fenéknek indult.
A Ride the Ducks a végzetes baleset nyomán felfüggesztette philadelphiai vízibuszainak üzemeltetését, s a vizsgálat során önként együttműködött hatóságokkal. Az illetékes hivatal még nem döntött arról, hogy a cég járműveit visszaengedi-e a Delaware-re.
Mongeluzzi korábban már bejelentette, hogy a Ride the Ducks társaságot és a vízibuszt felborító tolóhajó üzemeltetőjét egyaránt beperli az áldozatok családja nevében. Fontolóra vette azt is, hogy Philadelphia városa ellen is perre megy. Peter Ronai cáfolta azt a Borsban hétfőn megjelent, általa "nevetségesnek és felelőtlennek" nevezett közlést, amely azt sugalmazta, hogy 10 millió dollár kártérítést szándékozik követelni a bíróságtól a magyar áldozatok családjai számára. A New York-i ügyvéd szerint a pesti bulvárlap elnézést kért tőle, és helyreigazítást ígért. Kifejtette, hogy a kereset nem nevez meg konkrét összeget, s nem lehet tudni, hogy a bíróság mekkora kártérítést ítél majd meg. "Ki akarjuk vizsgáltatni, hogy kit terhel a felelősség" - nyilatkozott a távirati irodának Ronai.
"Ezek a gyerekek ártatlanok voltak. Azt, hogy mennyit 'ért' az életük, senki sem tudja megállapítani. Senki sem tudja, hogy dönt majd az esküdtszék" - tette hozzá. A Ronay & Ronay, mint arról saját hirdetése tanúskodik, nem tapasztalatlan a nagy összegű kártérítések kiharcolásában. Az ügyvédi iroda az Amerikai Magyar Népszava Szabadság című, New York-i kétheti lap legfrissebb számában szó szerint így reklámozza magát: "A valaha megítélt legnagyobb kártérítést, 5,25 millió dollárt egy illegális magyarnak a mi irodánk nyerte el!"
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Az amerikai elnök a bűnözőknek is hadat üzent, miután egy kormányzati alkalmazottat támadás ért.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.
Vasárnap este történt a tragédia.