Hónapokig tarthat az új-zélandi bányászok holttestének felkutatása

Gyásznapot tartottak csütörtökön Új-Zélandon a múlt heti bányarobbanás áldozataira emlékezve, miközben helyi illetékesek azt mondják, hogy hetekig, de akár hónapokig is eltarthat, amíg felkutatják a beomlott bányában a szerencsétlenül járt vájárok holttestét.

  • MTI MTI
Hónapokig tarthat az új-zélandi bányászok holttestének felkutatása

A múlt pénteken az új-zélandi Déli-sziget nyugati partvidékén lévő bányában sújtólégrobbanás történt, amelynek következtében a mélyben rekedt 29 bányász. A mentési munkálatokat napokig nem tudták megkezdeni, mert újabb robbanástól tartottak, amely szerdán be is következett. A hatóságok ezután közölték, nincs esély arra, hogy túlélőket találjanak. A szakemberek különböző robotok és elektronikus eszközök segítségével kutattak élet után a bányában, de hiába. 

A tragédia mélyen megrázta az országot, és feldúlta a családokat, akik a 33 megmenekült chilei bányász történetébe kapaszkodva mindvégig azt remélték, hogy hozzátartozóik élve kijuthatnak a mélyből. Az új-zélandi miniszterelnök már többször találkozott az áldozatok családjával, és megígérte nekik, hogy alapos nyomozást fognak folytatni az ügyben. 

A bánya működtetői csütörtökön azt mondták, mindent megtesznek, hogy a felszínre hozzák a holttesteket, ám ezt akadályozza a metán és más robbanékony gázok továbbra is magas koncentrációja a bányában. A tárnában valahol tűz is ég, ami további gázokat termel illetve belobbanthatja a keveréket. A szakértők azt tervezik, hogy megpróbálják kiszorítani az égést és a robbanásokat tápláló oxigént a bányából.

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.