szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Adócsalás gyanújával letartóztattak Macedóniában egy sajtómágnást, aki három független napilapot és egy televíziós csatornát tart kézben.

A rendőrség szóvivője pénteken megerősítette az előző éjjel foganatosított intézkedést Velija Ramkovszki és az A1 tévéadó 14 alkalmazottja ügyében. A hatóságok 24 másik személyt még keresnek - mondta, de egyéb részleteket nem közölt.

Az adóhivatal szerint Ramkovszki a cégei bevételéből 16 millió eurót külföldi számláira utaltatott át, és ezzel megpróbált kibújni 4,12 millió euró adó kifizetése alól. A hatóságok novemberben indítottak vizsgálatot ellene, s akkor rövid időre leállt három független lapjának a kiadása és a tévéadó műsora.

Az uniós tagjelölt Macedóniában az A1-es adó a legfontosabb ellenzéki tévécsatorna. Szerinte a konzervatív kormány nyomást gyakorol rá rendszeres bírálatai miatt. Mladen Cadikovszki főszerkesztő kijelentette, hogy "a drámai helyzet" ellenére sem hagyják befolyásolni a működésüket.

 

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Egyre több szülő nem engedi iskolába a gyerekét Balassagyarmaton

Egyre több szülő nem engedi iskolába a gyerekét Balassagyarmaton

Hét nyomkövető van az egyik legjobb androidos jelszókezelőben

Hét nyomkövető van az egyik legjobb androidos jelszókezelőben

Visszalépett Amanda Gorman verseinek holland fordítója, akiből hiányolták, hogy nem nő és nem fekete

Visszalépett Amanda Gorman verseinek holland fordítója, akiből hiányolták, hogy nem nő és nem fekete