Egyszerűsített segélykérés iPhone-on

Segélykérő telefonszoftvert fejlesztett a svájci Rega légi mentőszolgálat, amely szerint az új alkalmazással gyorsabban és hatékonyabban kereshetik meg az államszövetség területén bajba jutott hegymászókat, sportolókat.

  • MTI MTI
Egyszerűsített segélykérés iPhone-on

Az egyelőre még csak az Apple iPhone készülékein elérhető alkalmazással a segélykérést lehet egyszerűsíteni azzal, hogy a telefon a bajba jutott aktív közreműködése nélkül küldi el a mentéshez szükséges alapinformációkat. A rendszer működéséhez csupán mobilhálózati elérésre, illetve a pontosság növeléséhez GPS-rálátásra van szükség.

A hagyományos segélyhívásoknál a diszpécser elsősorban a hívó pontos tartózkodási helyét szeretné megtudni, és ez az, ami a legnehezebben megy, főleg akkor, ha a segélykérő eltévedt és a tájékozódási pontokat is tévesen írja le. Az iRega-alkalmazásban a segélyhívás állapotáról a kijelzőn megjelenő üzenet tájékoztatja a hívót, akit pontos instrukciókkal is ellátnak, hogy mit tegyen a mentők érkezéséig.

A telefon automatikusan küldi a segélyhívó pontos koordinátáit, és azt is jelzi a központnak, hogy milyen állapotban van a készülék akkumulátora. Sascha Hardegger, a Rega sajtófőnöke elmondta, hogy a rendszer sikerén felbuzdulva más operációs rendszerekre is tervezik az alkalmazás kiterjesztését.

A február elején megjelent szoftvert Svájcban eddig több mint 60 ezren töltötték le, és az azóta eltelt időszakban már két esetben mentettek vele életet.