Újabb ázsiai akkuipari cég jött volna Magyarországra, de gyorsan meggondolta magát
A Henkel-gyár bezárását megszenvedő Körösladány ajtórésébe bedugta a lábát egy dél-koreai akkuipari vállalkozás, amely végül visszalépett.
Az Európai Parlament (EP) kedden Strasbourgban megszavazta azoknak az új uniós szabályoknak a bevezetését, amelyeknek köszönhetően a tagállamok a jövőben a nehéz gépjárművektől nemcsak az infrastruktúra igénybevételéért szedhetnek díjat - miként az ma is lehetséges -, hanem az okozott levegő- és zajszennyezés költségeit is megfizettethetik velük.
Az "euromatrica-irányelv" a módosítás nyomán a forgalmi torlódások jobb kezelését is lehetővé teszi: megengedi ugyanis a tagállamoknak, hogy a nehéz tehergépjárművektől szedett díjakat napszak szerint differenciálják. Az új szabályozás harmadik fontos eleme a beszedett díjak elkülönítése, vagyis az a lehetőség, hogy a tagállamok az újfajta bevételeket félretegyék az európai közlekedési infrastruktúra (TEN-T) fejlesztését célzó projektek finanszírozására.
Kilométerenként átlagban 3-4 eurócenttel növekedhetnek a fuvarozók költségei azzal, hogy a jövőben a nehézgépjárművek által okozott zaj- és levegőszennyezésért is fizetni kell. Siim Kallas közlekedéspolitikai EU-biztos a szavazás nyomán örömmel állapította meg, hogy lezárult a régóta húzódó vitafolyamat, és lehetővé vált, hogy a nehéz tehergépjárművek kifizessék az általuk okozott környezetszennyezés és a keltett zaj teljes költségeit.
"Az új szabályok az árakon keresztül hatékonyabb logisztikai megoldások, és kevésbé szennyező járművek alkalmazására késztetik a gazdasági szereplőket, miközben általában véve gondoskodnak arról, hogy közlekedési rendszerünk fenntarthatóbbá váljék" - állapította meg az EU-biztos. Az új rendelkezéseket - a tagállami kormányok várható nyári jóváhagyó aktusa után - két év alatt kell átültetni a nemzeti jogrendszerekbe.
A Henkel-gyár bezárását megszenvedő Körösladány ajtórésébe bedugta a lábát egy dél-koreai akkuipari vállalkozás, amely végül visszalépett.
Hatvanpuszta egy gazdaság a semmi közepén, vendégház és medence azért kellett, mert nagy a család – magyarázta Orbán Győző.
„Egy ilyen tragédián nem lehet túl lenni” – állítja az énekes.
Az adatok között négyszeres a különbség. Márpedig a 2026-os adóemelések egy részét épp ez alapján számolják ki.
Jászai Mari-díjas magyar rendező, érdemes művész 93 éves volt.