szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Eddig ismeretlen okból szerdán délelőtt tíz óra tájban hirtelen megszűnt az áramszolgáltatás a varsói Centralna (Központi) és Sródmiescie (Belváros) vasúti pályaudvarokon, amelyeket teljesen ki kellett üríteni. Néhány óra múlva újraindult a forgalom, de egyelőre torlódások és késések vannak.

A pályaudvarok elsötétülése hatalmas káoszt okozott, annál is inkább, mert a szerelvények mindkét pályaudvaron a föld alatt közlekednek. Tizenöt tűzoltó egység segített a több ezer ember kimenekítésében. Egy szerelvény az egyik pályaudvar indulási oldalán rekedt, egy másik pedig egy vasúti alagútban. Egyelőre nem tudni, hogy mi okozta az áramkimaradást.

Egyik pályaudvaron sem működött az ilyenkor automatikusan működésbe lépő kiegészítő áramellátás. A síneken rekedt szerelvények utasainak egy része a sínek mentén gyalog igyekezett eljutni a városközpont felé. Nem működött a forgalomirányítás, a Centralnát megelőző Zachodnia (Nyugati) és a követő Wschodnia (Keleti) pályaudvarokon is vesztegeltek a vonatok. Leálltak a pénztárak, elsötétültek a vasúti menetrendről tájékoztató táblák.

A pályaudvarok megbénulása a varsói belváros közúti forgalmában is jelentős fennakadásokat okozott. 14 órára ismét elindultak a szerelvények, de a torlódást egyelőre nem sikerült megszüntetni. A két varsói pályaudvar leállása az egész ország vasúti forgalmára hatással van, mert azok a szerelvények, amelyek a Centralnáról indulnak, vagy oda érkeznek, késéssel érik el úti céljukat.

A Centralna pályaudvar átépítése, korszerűsítése éppen folyamatban van a 2012-es, lengyel-ukrán rendezésű labdarúgó Európa-bajnokságra való készülődés jegyében. Emellett csütörtökön Lengyelországban a katolikus egyház úrnapját ünnepli, és sokan már szerdán hosszú hétvégére indultak, vidékre vagy külföldre.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!